مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم:

۱۸۰۰ چاه آب غیرمجاز در استان قم فعال است

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۱۰:۱۱:۱۰
کد خبر: ۷۰۹۸۶۴
۱۸۰۰ چاه آب غیرمجاز در استان قم فعال است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم گفت: تعداد چاه‌های آب غیرمجاز که در استان فعالیت دارند، حدود هزار و 800 چاه است، البته دو هزار و 500 چاه‌های غیرمجاز غیرفعال هم در استان قم داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد حاج حسینی مسگر در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت چاه‌های غیرمجاز در استان قم اظهار کرد: چاه‌های مجاز کشاورزی استان که باید سه هزار ساعت آب استخراج می‌کردند، در گذشته هشت هزار ساعت کارکرد داشتند و عملکرد این چاه‌ها فراتر از پروانه، موجب کاهش سالیانه 250 میلیون مترمکعب از سفره‌های آب زیرزمینی در استان می‌شد.

وی ادامه داد: به دنبال جلوگیری از برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز آب در استان قم از طریق مسدود کردن هستیم، تعداد چاه‌های آب غیرمجاز که در استان فعالیت دارند، حدود هزار و 800 چاه است، البته دو هزار و 500 چاه‌ غیرمجاز غیرفعال هم در استان قم داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم افزود: به ازای هر یک ساعت کارکرد بیشتر چاه‌های مجاز آب در استان قم، 130 هزار مترمکعب از منابع آب زیرزمینی قم برداشت می‌شود.

حاج حسینی مسگر در پایان با اشاره به چاه‌های آب شور در استان قم خاطرنشان کرد: نگاه وزارت نیرو به این چاه‌ها، همچون چاه خشک است و شرکت آب منطقه ای قم نمی‌تواند در خصوص چاه‌های آب شور به کشاورزان کمک کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز