رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

۱۳۰ کیلو خاویار از استان قم به فرانسه صادر شد

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۱۰:۴۲:۲۲
کد خبر: ۷۱۰۶۲۷
۱۳۰ کیلو خاویار از استان قم به فرانسه صادر شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: بهترین خاویار ایران در قم متناسب با شوری آب تولید می شود و سال گذشته 130 کیلو خاویار از استان قم به فرانسه صادر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد رضا طلایی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استانداری قم عنوان کرد: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده به سازمان جهاد کشاورزی در جهت تکمیل زنجیره تولید و اشتغال در قم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: یکی از سیاست های مهم مدیریت آب است که در این باره 27 درصد از اراضی استان قم تحت پوشش سیستم نوین آبیاری هستند.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی کارخانه‌های خوراک دام از فعالیت های دیگر جهاد کشاورزی است تا به سمت و سوی تولید بهداشتی خوراک دام حرکت کنند.

طلایی اظهار کرد: در سال 95 تعداد 11 پروژه اقتصاد مقاومتی استان به سازمان جهاد کشاورزی قم ابلاغ شد که یکی از آن ها طرح فرآوری تخم مرغ در قم است؛ تولید بالای تخم مرغ در قم و قیمت ارزان موجب شد این طرح ارائه گردد که تاکنون پروژه فرآوری تخم مرغ 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: از اقدامات مهم تبیین جایگاه کشت گیاهان دارویی در استان قم بوده است که روند خوبی را در پیش گرفته ایم.

وی افزود:همچنین یک واحد تولید اسانس و گلاب در قم ایجاد شده است که می تواند ارزش افزوده خوبی برای کشاورزان داشته است.

طلایی بیان کرد: توسعه گلخانه ها یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی است که خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته و پرونده ایجاد 25 هکتار گلخانه به بانک ها ارجاع داده شد.

وی خاطرنشان کرد: بهترین خاویار ایران در قم متناسب با شوری آب تولید می شود و در این راستا سال گذشته 130 کیلو خاویار از استان قم به فرانسه صادر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد: هم‌اکنون 4 واحد تولید خاویار با توجه به ارزش افزوده خوبی که دارد در قم فعال است.

وی اظهار کرد: در جهت اشتغال زنان در روستاها و توسعه مشاغل خانگی نیز 21 صندوق خرد تشکیل شده است و همکاری خوبی از سوی بانک ها اتخاذ شده است.

طلایی گفت: دامشهر قم امکانات خوبی در تولید دام دارد، اما با مشکلات کم آبی مواجه است که در جهت تامین آب، چاهی به مبلغ 3 میلیارد تومان خریداری شد و 23 کیلومتر پروژه انتقال آب در دست اجرا قرار گرفت.

وی افزود: تاکنون بیش از 20 میلیارد تومان برای لوله‌گذاری و امکانات در مسیر انتقال آب هزینه شده است که بخشی از آن را دامداران پرداخت می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم یادآور شد: در سال گذشته مبلغ 392 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی در زمینه کشاورزی و دامداری تعلق گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز