در راستای احقاق حقوق عامه صورت گرفت

تخریب دیوار احداثی بین ریل راه آهن با شهر قائم

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۰۹:۴۶:۰۸
کد خبر: ۷۱۱۰۵۲
تخریب دیوار احداثی بین ریل راه آهن با شهر قائم
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از برچیده شدن دیوار حائل بین ریل راه آهن با شهر قائم به دلیل وجود مشکلاتی همچون تجمع افراد معتاد و تهدید علیه بهداشت عمومی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی اصغر سلطانی معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از برچیده شدن دیوار احداثی بین ریل راه آهن و محدوده شهر قائم با طول ۱۲۰۰ متر خبر داد و گفت: بر اساس قانون وظیفه و تکلیف دستگاه قضایی عدالت گستری بوده و این موضوع جز اولویت‌های دستگاه قضایی است.

این مقام قضایی اظهار کرد: با توجه به بافت شهری و فرهنگی محدوده شهر قائم استان قم و نیز مجاورت با ریل راه آهن، ساکنین این منطقه با مشکلاتی رو به رو بودند که مثلا در طول حریم ریل راه آهن دیواری به طول ۱۲۰۰ متر حائل بین ساکنین وجود داشت که این دیوار آثار منفی و مشکلات زیادی برای مجاورین و ساکنین این محدوده شهری به وجود آورده بود.

وی ادامه داد: پس از علم و اطلاع دادستانی استان قم از این موضوع و انجام بررسی‌های میدانی و تخصصی مشخص گردید وجود این دیوار علاوه بر تاثیرات منفی بر ظاهر و زیبایی شهر، مشکلاتی همچون تجمع افراد معتاد و اراذل و اوباش در حریم دیوار و تبدیل شدن به مکانی امن برای معتادین و خرده فروشان مواد مخدر، جمع شدن آب حاصل از باران و ایجاد مشکلات بهداشتی، تبدیل شدن به محلی برای تخلیه زباله و تهدید علیه بهداشت عمومی، محیا شدن بستری برای جرایمی، چون سرقت و ایجاد مزاحمت و ... را به همراه دارد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم افزود: لذا پس از احراز این مشکلات، مراتب به فوریت در دستور کار دادستانی قرار گرفت و با برگزاری جلسات مشترک با شورای شهر، شهرداری منطقه و اداره راه آهن در راستای احیای حقوق عامه و رعایت حقوق شهروندی و پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی اقدام به تخریب و برداشتن دیوار موصوف شد.

سلطانی در پایان گفت: این اقدام علاوه بر ارتقاء امنیت اجتماعی موجبات رضایتمندی اهالی منطقه را بدنبال داشته است. البته همکاری نهاد‌های دولتی و عمومی جهت تحقق این رضایتمندی قابل تقدیر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز