مدیرکل ثبت احوال استان قم خبر داد؛

کاهش ۱۴ درصدی ازدواج در قم

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۴:۰۱:۴۱
کد خبر: ۷۱۱۶۱۶
کاهش ۱۴ درصدی ازدواج در قم
مدیرکل ثبت احوال استان قم گفت: ۸ هزار و ۷۹۰ ازدواج و ۵ هزار و ۹۰۷ واقعه وفات طی سال ۹۶ در قم به ثبت رسیده که به ترتیب با کاهش ۱۴ درصدی و رشد ۳ درصدی مواجه بودیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، خلیل مرادی  با اشاره به آمار وقایع حیاتی در سال ۹۶ اظهار کرد: مجموع ۲۵ هزار و ۱۷۸ دختر و پسر در استان قم به دنیا آمدند که با توجه به جمعیت ۸۰ درصدی شهر نشینی در قم ۲۴ هزار و ۷۲۱ نوزاد شهری و ۴۵۷ نوزاد روستایی بودند.

وی با اشاره به جنسیت نوزادان قمی گفت: از مجموع ۲۵ هزار و ۱۷۸ نوزادی که در استان قم به دنیا آمدند ۱۲ هزار و ۸۴۸ نوزاد پسر و ۱۲ هزار و ۳۳۰ نوزاد دختر بودند.

ثبت ۲۵ هزار و ۱۷۸ واقعه تولد طی سال ۹۶

مدیرکل ثبت احوال استان قم اضافه کرد: بر اساس آمارهای به دست آمده ۲۶ هزار و ۴۴۵ واقعه تولد در سال ۹۵ در قم به ثبت رسیده که به نسبت سال ۹۶ با آمار ۲۵ هزار و ۱۷۸ واقعه تولد با کاهش یک هزار و ۲۶۷ واقعه تولد با تغییر منفی ۵ درصدی مواجه بودیم.

وی آمار فوتی‌های استان قم را در سال ۹۶ مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ۵ هزار و ۹۰۷ نفر سال گذشته در قم فوت کردند که ۵ هزار و ۶۹۲ نفر آنان شهری و ۲۱۲ نفر آنان روستایی بودند.

مدیرکل ثبت احوال استان قم همچنین آمار زنان و مردانی را که سال گذشته در استان قم فوت کردند را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از جمعیت ۵ هزار و ۹۰۷ نفری که در قم فوت کردند ۳ هزار و ۲۶۳ نفر آنان به مردان و ۲ هزار و ۲۶۱ نفر آنان را زنان تشکیل می‌دادند.

مرادی همچنین از افزایش آمار فوت شدگان در قم در سال ۹۶ به نسبت سال ۹۵ خبر داد و مطرح کرد: در حالی که سال ۹۵ تعداد ۵ هزار و ۷۳۳ واقعه فوتی به ثبت رسید این رقم در سال ۹۶ با افزایش ۱۷۴ واقعه ثبتی به ۵ هزار و ۷۳۳ نفر رسید که نشانگر افزایش ۳ درصدی واقعه فوت در سال گذشته نسبت به مدت مشابه است.

کاهش ۱۴ درصدی ازدواج و ۱۳ درصدی طلاق

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به جمعیت آماری ازدواج و طلاق در قم عنوان کرد: ۸ هزار و ۷۹۰ واقعه ازدواج و ۳ هزار و ۶۶ واقعه طلاق سال ۹۶ در قم به ثبت رسید.

مدیرکل ثبت احوال استان قم اضافه کرد: سال ۹۶ با کاهش ۱۴ درصدی ازدواج و ۱۳ درصدی طلاق به نسبت سال ۹۵ مواجه بودیم که بر اساس آمارها در سال ۹۵ تعداد ۱۰ هزار و ۲۰۶ واقعه ازدواج رخ داد که در سال ۹۶ این آمار با کاهش یک هزار و ۴۱۶ موردی به ۸ هزار و ۷۹۰ مورد رسید. همچنین ۳ هزار و ۵۲۴ مورد ثبت واقعه طلاق در قم رخ داد که در سال ۹۶ با کاهش ۱۳ درصدی مواجه شد.

مرادی اضافه کرد: بر اساس آمارها از وقایع ثبت ولادت و وفات در قم، به صورت میانگین در ماه ۲ هزار و ۹۸ واقعه تولد و ۴۹۲ واقعه وفات و همچنین در ماه به صورت میانگین ۷۳۳ مورد ازدواج و ۲۵۶ مورد طلاق در قم به ثبت رسیده است.

 

نظر شما