برگزاری تجمع بزرگ قیام ۱۵ خرداد در حرم حضرت معصومه (س)

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۴:۰۵:۳۹
کد خبر: ۷۱۱۶۲۵
برگزاری تجمع بزرگ قیام ۱۵ خرداد در حرم حضرت معصومه (س)
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم گفت:در سالروز قیام ۱۵ خرداد در شهر قم به جای راهپیمایی، تجمع بزرگی در حرم حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد و زمان برگزاری این تجمع پیش از اذان ظهر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، نصرت‌الله لطفی،در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به لزوم تبلیغات برای گرامیداشت روزهای 14 و 15 خرداد در شهر قم گفت: باید تبلیغات متمرکزی در این خصوص در هسته مرکزی شهر قم صورت بگیرد و برنامه محوری در خصوص 14 و 15 خرداد در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم افزود: تبلیغات برای برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در خصوص سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد با همکاری شهرداری صورت گیرد.

وی ابراز کرد: متاسفانه شاهد شبهه پراکنی و تلاش برای تطهیر چهره دیکتاتورهای پیش از انقلاب هستیم، امام خمینی(ره) مظلوم هستند و سیاستمداران آمریکایی هم به جایگاه و خلوص امام راحل اذعان داشتند.

لطفی با اشاره به لزوم بزرگداشت سالروز قیام 15 خرداد در شهر قم مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه بر بزرگداشت این قیام تاکید داشتند و سالروز قیام 15 خرداد به صورت ویژه در شهر قم گرامی داشته می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم افزود: امسال به دلیل نزدیکی سالروز قیام 15 خرداد با روز جهانی قدس، در سالروز این قیام در شهر قم به جای راهپیمایی، تجمع بزرگی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد و زمان برگزاری این تجمع پیش از اذان ظهر است.

وی ادامه داد: باید سازمان میراث فرهنگی نسبت به ثبت قیام مردم شهر قم در 15 خرداد اقدام کند تا این قیام که منشا آن از این شهر است، تحریف نشود، در این خصوص کم کاری شده است.

لطفی با اشاره به لزوم پرداختن به وصیت نامه امام خمینی(ره) بیان کرد: باید از فرصت روزهای 14 و 15 خرداد استفاده کنیم و در این ایام وصیت نامه امام راحل را برای مردم تحلیل و تبیین کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم عنوان کرد: روز جهانی قدس در سال جاری، روز حساسی است و باید تلاش کنیم که افراد بیشتری در راهپیمایی این روز در شهر قم شرکت کنند و در این شهر تنها یک راهپیمایی برای روز جهانی قدس برگزار می‌شود.

وی افزود: چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی فرصتی برای بیان دستاوردهای انقلاب و ارائه کارنامه فعالیت‌های نظام جمهوری اسلامی است، آرمان دفاع از فلسطین از جمله ویژگی‌های انقلاب اسلامی است و امام خمینی(ره) در سال 1358، آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند.

لطفی با اشاره به پیش بینی سرویس برای انتقال مردم منطقه پردیسان به شهر قم در روز جهانی قدس تصریح کرد: در آن روز شهرداری سرویس‌هایی را برای انتقال مردم این منطقه برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس به شهر قم تدارک خواهد دید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در پایان یادآورشد: ایام 14 و 15 خرداد باید به ایامی برای اطعام نیازمندان با همکاری خیرین در کشور و استان قم تبدیل شود.

وی ادامه داد: در روز جهانی قدس، مردم شهر قم از 10 منطقه شهر به سمت میدان آستانه حرکت می‌کنند تا در ساعت 10 صبح در این میدان حضور داشته باشند، همچنین سرویس‌هایی برای انتقال شرکت کنندگان راهپیمایی روز جهانی قدس به منازلشان پس از راهپیمایی در نظر گرفته شده است.

 

نظر شما