در جلسه تفسیر قرآن کریم مطرح شد

انتقاد آیت الله سبحانی از ارتباط برخی کشورهای اسلامی با صهیونیست‌ها

۱۳۹۷/۰۳/۰۷ - ۱۰:۴۶:۲۹
کد خبر: ۷۱۱۸۴۳
انتقاد آیت الله سبحانی از ارتباط برخی کشورهای اسلامی با صهیونیست‌ها
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی به صورت پنهانی و آشکار با صهیونیست‌ها ارتباط دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در جلسه تفسیر قرآن در مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به مخالفت اسلام با بت پرستی اظهار کرد: بت پرستی با قانون اساسی تمام پیامبران الهی در تضاد است و پرستیدن بت موجب ذلت انسان می‌شود، اسلام جلوی بت پرستی را می‌گیرد، اما پیروان دیگر ادیان را به اسلام آوردن مجبور نکرده، البته نجات انسان در مسلمان شدن است.

 

وی ادامه داد: دولت‌های کافر دو گونه هستند، یک گونه از کشورهای کافر مسلمانان را از خانه و کاشانه‌هایشان بیرون می‌کنند که باید از این کشورها تبری بجوییم و به هیچ گونه نباید آن‌ها را به رسمیت بشناسیم، به عنوان مثال صهیونیست‌ها کسانی هستند که مسلمانان را از خانه‌هایشان بیرون کردند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: اسلام دین خشونت نیست، دین عقل است، متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی به صورت پنهانی و آشکار با صهیونیست‌ها ارتباط دارند.

 

آیت‌الله سبحانی با اشاره به ویژگی‌های رسول اکرم(ص) اظهار کرد: امام علی(ع) فرمود پیامبر(ص) همچون طبیب دواری بود که برای هدایت انسان‌ها تلاش می‌کرد، رسول اکرم(ص) در جایی که لازم بود نرمش داشت و در جایی که نیاز بود برخورد سخت داشت.

 

وی ادامه داد: براساس آیات قرآن، خداوند اعمال انسان‌ها را ضایع نمی‌کند، همچنین مشرکان حق ندارند که مساجد خداوند را تعمیر کنند و بر شرک خودشان باقی بمانند، مساجد برای پرستش خداوند ساخته می‌شود، اما مشرکان به جای خداوند، مخلوقات خدا را پرستش می‌کنند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: مشرکان حتی اگر مساجد را تعمیر کنند، باز هم در روز قیامت از آن نتیجه نمی‌برند، چون این کار را برای خداوند انجام نداده اند؛ مشرکان، خانه کعبه را تعمیر می‌کردند تا در آنجا بت قرار بدهند، در زمان بعثت پیامبر(ص)، صدها بت در خانه کعبه وجود داشت.

 

آیت‌الله سبحانی، شرط سعادت انسان را انجام اعمال برای کسب رضایت خداوند دانست و تصریح کرد: انسان باید خشیت دینی داشته باشند و فقط از خداوند بترسد، البته کسانی بودند که در دوران جوانی پاک بودند، اما به قدرت که رسیدند، منحرف شدند و به همین دلیل انسان باید تا پایان عمر خشیت دینی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: گاهی پرسیده می‌شود کافرانی که اختراعات زیادی داشتند، چه وضعیتی در روز قیامت خواهند داشت، پاسخ این است که اگر نیت آن‌ها کار برای مردم و کسب محبوبیت و ثروت بود، پاسخ آن را از مردم گرفته اند، اما اگر نیت آن‌ها از این کارها، کسب رضایت خداوند بود، پاداشی از خدا می‌گیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: براساس آیات قرآن، مسلمانان واقعی همراهانی جز خداوند و رسول اکرم(ص) ندارند.

 

نظر شما