دستگیری ۳ هزارنفر خرده فروش موادمخدر در دو ماه گذشته

۱۳۹۷/۰۳/۰۷ - ۱۵:۵۶:۲۶
کد خبر: ۷۱۱۸۵۱
دستگیری ۳ هزارنفر خرده فروش موادمخدر در دو ماه گذشته
سردارمجتبایی گفت:در دو ماه گذشته بیش از۳هزار نفر خرده فروش و معتاد در سطح شهر و نشانگاه‌هایی که محل تردد معتادان و فروشندگان خرد است شناسایی و دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار کاظم مجتبایی ،فرمانده انتظامی استان قم،گفت: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون با تلاش‌های جدی و موثری که پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم با بهره‌گیری از روش‌های پلیسی و اطلاعاتی انجام داده، بیش از یک و نیم تن انواع مواد مخدر در قم کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: تلاش پلیس قم بر این است که در دو محور فعال باشد یکی در محورهای کلان و برخورد با قاچاقچیان حرفه‌ای و دوم پاکسازی معابر و مناطقی که آلوده که معتادان و فروشندگان خرد در آن حضور دارند.

وی با اشاره به افزایش ۶۷ درصدی کشفیات مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل اضافه کرد: در دو ماه گذشته بیش از ۳ هزار نفر خرده فروش و معتاد در سطح شهر، میادین و معابر و نشانگاه‌هایی که محل تردد معتادان و فروشندگان خرد، است شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر با هماهنگی بسیار خوب و تعامل مطلوبی که با دستگاه قضائی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر داریم، پلیس توانسته است به بهترین شکل در این راستا فعال باشد، اگرچه قاچاق مواد مخدر معضلی است که همکاری جدی همه مسئولان را به صورت فراگیر می‌طلبد، اما پلیس به خوبی توانسته به وظیفه خود عمل کند.

وی یادآورشد: در سطح استان کمپ‌های مختلفی وجود دارد، بخشی از آن‌ها به صورت شخصی اداره می‌شود لیکن پلیس بر آن‌ها نظارت دارد بخش دیگر نیز زیر نظر سازمان‌های رسمی اداره می‌شوند که به صورت جدی‌تری در زمینه کنترل، درمان و کاهش آسیب‌ها فعالیت می‌کنند.

سردار مجتبایی تصریح کرد: امیدواریم با تلاش‌های گسترده، پویایی، استمرار و اراده‌ای که در پلیس قم برای برخورد جدی، مقابله و مبارزه با مواد مخدر در بخش‌های پیشگیری و همچنین درمان وجود دارد، حرکتی متوازن و هماهنگ برای مقابله فراگیر با مواد مخدر در سطح استان داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان قم تأکید کرد: انتظار این است که مسئولان دخیل در این امر برای توسعه این کمپ‌ها و همچنین کاهش آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر اقدام جدی و گام‌هایی اساسی بردارند تا پلیس بتواند به نحو احسن به وظیفه خود عمل کند.

 

نظر شما
پرونده ویژه