استاندار قم:

شراکت حوزه‌های تولیدی و صنعتی منجر به تقویت صادرات می‌شود/برنامه ریزی برای توسعه صادرات محصولات استان

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۱۴:۲۳:۲۸
کد خبر: ۷۱۲۹۴۰
شراکت حوزه‌های تولیدی و صنعتی منجر به تقویت صادرات می‌شود/برنامه ریزی برای توسعه صادرات محصولات استان
استاندار قم با بیان اینکه لازم است شراکت در حوزه‌های تولیدی و صنعتی ایجاد شود گفت: این امر می‌تواند در زمینه استحکام پایه‌های صادراتی مؤثر باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سیدمهدی صادقی امروز در کارگروه توسعه صادرات که در سالن امام جواد استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌ها باید با پشتوانه کارشناسی و رسیدگی دقیق مطرح شود و در کمیته‌های کارشناسی روی موضوعات کار شود.

 وی با اشاره به اهمیت صادرات گفت: مشکلات، نواقص و کمبودها بسیار زیاد است ولی در این بازار آشفته باید بتوانیم مسیر  ورود به بازارها را شناسایی کرده و بحث ماندگاری پیگیری شود و به طور اساسی نباید انتفاع اولویت ما باشد.

استاندار  قم خاطرنشان کرد: شناسایی و ماندگاری بازار تکنیک و فن است و باید صادرات را ساماندهی کرد که این امر حفظ بازار را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه لازم است شراکت در حوزه‌های تولیدی و صنعتی ایجاد شود گفت: این امر می‌تواند در زمینه استحکام پایه‌های صادراتی مؤثر باشد. سازمان‌های دولتی و کسانی که مسؤولیت حمایت و کمک دارند اگر به سیستم‌ها و واحدهای صادراتی کمک نکنند به تنهایی قادر نیستند که همه مشکلات را پشت سر بگذارند بنابراین  اداره کل صنعت، معدن و تجارت لازم است کار مستمر در این بخش انجام دهد و بر اساس جنبه قانونی و توافقی کار دنبال شود.

صادقی عنوان کرد: اگر بخواهیم صادرات مرتب و مستمر باشد باید حمایت‌های دولت در این زمینه به شکل منطقی انجام شود زیرا به تنهایی نمی‌توان این کار را پیش برد ضمن اینکه تزلزل بازار و روابط بین المللی نیز وجود دارد که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به کشورهای هدف گفت: حوزه کشورهای آفریقا ظرفیت صادراتی دارد که صادرات و سرمایه گذاری‌ها می‌تواند در این بخش تقویت شود.

استاندار قم با بیان اینکه حوزه کفش برای استان اهمیت دارد خاطرنشان کرد: 80 تا 85 واحدهای فعال در این عرصه تولید دارند و باید حمایت های لازم از این واحدها صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز