مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

جشنواره سرود رضوی برای نخستین بار به صورت ملی در قم برگزار می‌شود

۱۳۹۷/۰۳/۱۴ - ۱۳:۲۱:۳۳
کد خبر: ۷۱۴۴۷۷
جشنواره سرود رضوی برای نخستین بار به صورت ملی در قم برگزار می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: امسال پیشنهاد برگزاری جشنواره سرود رضوی را به بنیاد بین المللی امام رضا (ع) دادیم که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت و برای نخستین بار این جشنواره به صورت ملی در استان قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید موسی حسینی کاشانی در خصوص جشنواره بین المللی امام رضا (ع) اظهار کرد: جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، هر ساله در استان‌های مختلف کشور و بیش از 70 کشور خارجی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: البته استان‌های مختلف کشور برنامه‌های گوناگونی را در قالب جشنواره بین المللی امام رضا (ع) انجام می‌دهند که این تقسیم بندی نیز توسط شورای سیاستگذاری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه سال گذشته شعر کرامت را در سلسله برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) داشتیم، امسال پیشنهاد برگزاری جشنواره سرود رضوی را به بنیاد بین المللی امام رضا (ع) دادیم که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت و برای نخستین بار جشنواره سرود رضوی به صورت ملی در استان قم برگزار می‌گردد.

حسینی کاشانی بیان کرد: ما تاثیرگذاری سرود را از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی تا دوران دفاع مقدس و بعد از آن هم دیدیم که وقتی مفاهیم دینی و معرفتی و... در قالب سرود اجرا می‌شود تاثیر بسیار خوبی را در سطح جامعه می‌گذارد و ارتباط خوبی با آن برقرار می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: از سویی دیگر شهر مقدس قم نیز از قدیم ظرفیت بسیار خوبی در تولید سرود‌های مختلف داشته است بنا بر این علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت شمس الشموس برای ثبت نام و ارسال آثار خود به صورت ضبط شده، حتی با موبایل اقدام کنند.

وی عنوان کرد: بعد از اینکه داوری اولیه انجام شد، از گروه‌های سرود فاخر برای اجرای زنده دعوت به‌عمل خواهد آمد و در آنجا داوری نهایی در بین گروه‌های راه یافته انجام می‌شود.

حسینی کاشانی اضافه کرد:  به 3 گروه برگزیده جوایز نقدی تقدیم خواهد شد. برای گروه اول 5 میلیون تومان، گروه دوم 4 میلیون و گروه سوم 3 میلیون تومان در نظرگرفته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ابراز کرد: بخش اصلی جشنواره با موضوع امام رضا (ع)، امام موسی کاظم (ع)، شاهچراغ و حضرت فاطمه معصومه (س) است که سرودها باید در قالب همین موضوع‌ها باشند.

وی تصریح کرد: یک بخش ویژه هم با موضوع نماز داریم که گروه‌ها می‌توانند یک اثر هم در قالب این موضوع به جشنواره ارسال کنند که آن نیز جداگانه مورد داوری قرار می‌گیرد و جوایز ویژه‌ای به برگزیدگان آن نیز اهدا می‌شود.

حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: البته امسال فقط گروه‌های برادر می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و امیدواریم بتوانیم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا در سال‌های بعدی شاهد حضور خواهران هم باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز