قمی‌ها امسال بیش از ۸۵۰۰ واحد خون اهدا کردند

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۰۹:۱۴:۱۹
کد خبر: ۷۱۷۲۷۰
قمی‌ها امسال بیش از ۸۵۰۰ واحد خون اهدا کردند
معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم گفت: مردم قم از ابتدای سال تا کنون ۸ هزار و ۵۱۰ واحد خون اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علیرضا کبیری با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون ۱۱ هزار و ۳۰۹ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های این مرکز در استان قم مراجعه کرده‌اند، گفت: از این تعداد ۸ هزار و ۵۱۰ نفر واجد شرایط برای اهدا بوده و خون خود را اهدا کردند.

وی در ادامه به شاخص اهدای خون مستمر اشاره و عنوان کرد: این یکی از شاخص‌های مهم در حفظ ایمنی و سلامت بدن است که رقم اهدای خون مستمر در قم ۶۰ درصد است که این رقم از میانگین کشوری بالاتر است.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم به اهدا خون در ماه مبارک رمضان و لیالی قدر هم اشاره کرد و ادامه داد: در لیالی قدر ۶۳۶ نفر جهت اهدای خون به مراکز مراجعه کردند که از این تعداد ۴۷۳ نفر موفق به اهدا شدند.

وی افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان هم ۲ هزار و ۸۹۷ نفر مراجعه برای اهدا خون به ثبت رسیده که از این تعداد هم ۲ هزار و ۱۳۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

کبیری در ادامه با اشاره به مراسم روز ۲۸ خرداد که در راستای تجلیل از اهدا کنندگان خون در قم برگزار می‌شود، گفت: در این مراسم از اهدا کنندگان مستمر و با سابقه تجلیل می‌شود.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم در ادامه بیان کرد: مشکلاتی همچون کم خونی و یا عدم وجود شاخص‌های کیفی باعث می‌شود تا همه افرادی که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند نتوانند خون خود را اهدا کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز