مادر شهید شفیعی به دیار حق شتافت

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۰۹:۲۵:۲۷
کد خبر: ۷۱۷۲۷۶
مادر شهید شفیعی به دیار حق شتافت
فاطمه نادری قمی مادر شهید محمد رضا شفیعی بانو بعد از سال‌ها رنج جدایی از فرزندش، روز گذشته بر اثر کهولت سن و بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیکر مطهر این مادر ایثارگر امروز ساعت 17:30 از مقابل مسجد میرزای قمی به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) تشییع و در جوار مزار مطهر فرزندش آرام خواهد گرفت.

مادر مروج فرهنگ ایثار و شهادت شد، در هر محفلی از محمد رضا سخن می‌گفت و به شهادت فرزندش افتخار می‌کرد و با  خاطرات شیرین او زندگی می‌کرد. در محله ای قدیمی در عین ساده زیستی همواره میزبان میهمانانی بود که برای شنیدن از شهیدی می‌آمدند که پیکرش بعد از 16 سال سالم به وطن بازگشت و سند حقانیت جبهه حق علیه باطل شد.

مرداد ماه سال 1381، پیکر مطهر 570 شهید گلگون کفن شناسایی و از میدان‌‌های جنگ و گوشه قبرستان‌های متروکه عراق که مزار ملائکه الله بود به آغوش وطن بازگشت و با حضور گسترده مردم تشییع شد، در بین این تابوت‌های مطهر، هفت پیکر سالم وجود داشت یکی از این پیکرهای معطر متعلق به شهید محمد رضا شفیعی نیک آبادی بود.

محمد رضا سال 49 در محله دروازه ری قم یکی از مناطق محروم شهر متولد شد. 11سال بیشتر نداشت که پدرش را از دست داد و طعم تلخ یتیمی را حس کرد، ‌در کنار مادری که درس آموز مکتب زینب (س)بود، عاشورایی تربیت شد.

مادرش به هر مجلسی می‌رفت از محمد رضا آن نوجوان 14ساله ای که دیگر فرزند روح الله بود و روح ناآرامش در قفس تن آرام نداشت می‌گفت . محمد رضا سرانجام به سوی کربلای ایران پرواز کرد و به ندای هل من ناصر حسین زمان گوش فرا داد و سرانجام در 28خرداد سال 63عازم شد.

وی در عملیات کربلای چهار در شلمچه در 4 دی ماه 65هنگام باز کردن معبر زخمی شد و به اسارت در آمد و بعد از هشت روز لب تشنه به شهادت رسید، همان موقع بود که نیروهای صلیب سرخ از راه رسیدند و او را شناسایی کردند و از پیکرش عکس گرفتند تا نامش در فهرست شهدا باقی بماند و 16سال بعد در تاریخ 4 مرداد سال 81پیکرش به وطن بازگردد.

یکی از همرزمانش وقتی می‌شنود که جسم محمد رضا بعد از 16سال سالم به وطن برگشته به مادرش می‌گوید راز این جسم سالم در اهتمام محمد رضا به نماز شب، دائم الوضو بودن و استمرار قرائت زیارت عاشورا و گریه بر مظلومیت عاشوراییان است.

نظر شما