۱۳ هزار تخت اقامتی در استان قم وجود دارد

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۰۸:۴۵:۵۹
کد خبر: ۷۱۹۴۸۶
۱۳ هزار تخت اقامتی در استان قم وجود دارد
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از وجود 13 هزار تخت اقامتی در استان قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سیدمجتبی فرهادی قمی، با اشاره به واحدهای اقامتی در استان اظهار کرد: واحدهای اقامتی بر اساس دستورالعمل‌ها و ضوابط مصوبه هیأت دولت به هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر و خانه مسافر تقسیم می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 300 واحد با 13 هزار تخت قابل استفاده به صورت مجاز در استان قم وجود دارد و تا سال 1404 بنا داریم به 20 هزار تخت برسیم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه به طور طبیعی پیرامون حرم حضرت معصومه(س) تعدادی واحد اقامتی با قدمت بالا وجود دارد گفت: در هتل‌ها درجه‌بندی بر اساس ستاره از یک تا پنج ستاره صورت می‌گیرد و مهمان‌پذیرها دارای درجه یک، دو و سه است و در حقیقت شرکت‌های استانداردسازی واحدها را بر اساس ضوابط، امکانات، تعداد اتاق، تجهیزات، خدمات و سرویس درجه‌بندی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری مذهبی اصلی‌ترین هدف استان است که اماکن مذهبی و تاریخی مرتبط با دین و مذهب بیشترین سهم را در آن دارد. تعدادی واحدهای تاریخی به ثبت رسیده بالغ بر 360 اثر تاریخی است ولی همه آنها مقصد گردشگری نیستند.

فرهادی قمی عنوان کرد: زیارت اساس گردشگری قم است و تفکری که بر زیارت حاکم باشد به دنبال ارائه خدمات به زائر است.

وی با بیان اینکه زائری که وارد قم می‌شود پس از زیارت حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران خارج می‌شود در حالی که نباید اینگونه باشد گفت: اگر گردشگری مذهبی ملاک قرار گیرد در کنار زیارت، به اماکن دیگر نیز باید توجه شود بنابراین باید تفکر جامعه شهری، مردم و مسؤولان تغییر کند و به شهر گردشگر تبدیل شود که میزبان گردشگران مذهبی است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: اساس تفکر ما زیارت است بنابراین در صورت نیاز به پارکینگ و خدمات زیارتی باید زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم شود.

وی یادآور شد: کوه خضر نبی یکی از مقاصد گردشگری مذهبی است بنابراین لازم است به این مکان نیز با فراهم‌سازی زیرساخت‌ها توجه ویژه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز