با حضور استاندار قم ؛

برترین اهداکنندگان خون استان قم تقدیر شدند

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۰۹:۱۲:۰۴
کد خبر: ۷۱۹۵۱۷
برترین اهداکنندگان خون استان قم تقدیر شدند
مراسم تجلیل از برترین اهداکنندگان خون استان قم با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مراسم تجلیل از برترین اهداکنندگان خون استان قم با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم، مرتضی نوریان مدیرکل انتقال خون استان قم و جمعی از پزشکان و اهداکنندگان خون استان قم در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مرتضی نوریان با اشاره روز جهانی اهدای خون اظهار کرد: اهدای خون از جمله کارهایی است همه ملت‌ها بر هر زبانی انجام می‌دهند و محدود نیست.

وی افزود: اهمیت اهدای خون بر هیچکس پوشیده نیست چراکه خون تنها عضوی است که جایگزین مصنوعی ندارد.

مدیرکل انتقال خون استان قم با بیان اینکه در حال حاضر تنها منبع خون، انسان‌ها هستند خاطرنشان کرد: سابقه اهدای خون به سال‌های دور و جنگ‌ جهانی دوم و پس از تشخیص گروه‌های خونی باز‌می‌گردد که موجب تحولی عظیم در ادامه زندگی انسان‌ها شد.

وی با اشاره به اهمیت اهدای خون ادامه داد: اهدای هر واحد خون حداقل جان سه نفر را نجات می‌دهد چراکه خون به قسمت پلاسما، گلبول‌های قرمز و پلاکت تقسیم می‌شود و با توجه به عمر محدود که هر کدام از این‌ سه قسمت دارد، اهدای خون به صورت مستمر و همیشگی ضروری است.

گفتنی است در پایان این مراسم نیز از ۱۰ نفر از برترین اهداکنندگان خون استان قم و تعدادی از مروجان فرهنگ اهدای خون استان قم تقدیر و هدایای به آن‌ها اهدا شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز