مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم خبر داد

اعزام ۴۵۰ زائر اولی به زیارت حرم امام رضا(ع)

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۱۵:۱۵:۴۵
کد خبر: ۷۱۹۷۷۹
اعزام ۴۵۰ زائر اولی به زیارت حرم امام رضا(ع)
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم از اعزام 450 نفر زائر اولی به زیارت حرم امام رضا(ع) به وسیله 10 دستگاه اتوبوس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر تکیه‌ای با اشاره به شناسایی زائر اولی‌های حرم امام رضا(ع) اظهار کرد: نمایندگی آستان قدس رضوی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، تشکل‌های مردمی، مؤسسات خیریه و مساجد فعال در قم کسانی که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشدند را شناسایی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال 96 حدود 3 هزار نفر زائر اولی به مشهد مقدس اعزام شدند و در ادامه به تدریج کاروان‌های مختلف به مشهد اعزام می‌شوند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم با اشاره به  اعلام فراخوان به مناطق مختلف در زمینه شناسایی زائر اولی‌ها گفت: از طریق معتمدان محل کسانی که تاکنون به مشهد تشرف پیدا نکردند از طریق فرم معرفی می‌شوند. زائران در مشهد سه روز مهمان آستان قدس رضوی هستند.

وی از اعزام حدود 450 نفر زائر اولی در قالب 10 دستگاه اتوبوس به مشهد مقدس خبر داد و افزود: برای این کاروان ها که بعد از ظهر امروز اعزام می شوند برنامه‌های فرهنگی متنوع تدارک دیده شده و روحانیون توانمند برای کاروان ها پیش‌بینی شده و برنامه‌های فرهنگی منظم را در اتوبوس‌ها و شهر مشهد اجرا می‌کنند.

تکیه‌ای خاطرنشان کرد: زیارت حرم و حرم‌شناسی، روایتگری سیره امام رضا(ع) و برگزاری مسابقات برای کودکان از جمله برنامه‌های کاروان‌های اعزامی است.

وی با بیان اینکه یک نفر مسؤول برای هر اتوبوس تعیین شده است گفت:‌ خدمه اتوبوس‌ها مشخص بوده که با جلیقه خادم یار رضوی در طول سفر خدمت‌رسانی می‌کند و یک سری هدایایی برای معرفت‌افزایی و آشنایی بیشتر با امام رضا تقدیم زائران می‌‌شود و دلنوشته‌های آنها نیز دریافت خواهد شد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم خاطرنشان کرد: کاروان‌ها با عرض سلام و ارادت به حضرت معصومه(س) از مقابل حرم کریمه اهل بیت(س) حرکت می‌کنند و در مشهد مورد استقبال خادمان امام رضا(ع) قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد:‌ بخشی از هزینه‌های این سفر در زمینه ایاب و ذهاب از خیران جمع‌آوری می‌شود و افراد علاقه‌مند می‌توانند از طریق شماره حساب بانک ملت جاری 58700021.12 دفتر آستان نیت‌های خیر خود را واریز کنند تا تعداد این سفرها افزایش پیدا کند.

تکیه‌ای یادآور شد: میزان مشارکت مردم به ازای هر یک نفر زائر امام رضا 50 هزار تومان است بنابراین خیران می‌توانند با واریز این مبلغ در این سفر معنوی مشارکت داشته باشند.

 

 

 

نظر شما
پرونده ویژه