کسب رتبه نخست اداره کل راه آهن قم در مقوله ایمنی

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۴:۰۹:۳۰
کد خبر: ۷۲۰۱۷۵
کسب رتبه نخست اداره کل راه آهن قم در مقوله ایمنی
مدیر کل راه آهن قم با اشاره به اینکه راه آهن قم گامهای اساسی در راستای کاهش سوانح ریلی و افزایش ایمنی قطار ها برداشته است گفت:راه آهن قم توانست در رتبه‎ بندی براساس شاخص سیستم مدیریت ایمنی (SMS) رتبه اول را‎ در بین مناطق منتخب راه آهن کشور کسب کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن اعتماد طی گفت و گویی با اشاره به اهمیت پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی در اداره کل راه آهن قم افزود: پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی ،شناسایی خطرات و تلاش در جهت رفع آنها با تعریف اقدامات اصلاحی و اقدامات کنترلی مثمرثمر نیازمند فرهنگ سازی ریشه ای و عمیق در کلیه سطوح میباشد لذا  ما موظف به برنامه ریزی دقیق به منظور افزایش دانش کارکنان و نیز حاشیه نشینان ریلی  جهت ارتقای سطح کیفی و ایمنیدر راه آهن قم هستیم.

وی بر حذف گذر گاههای غیر مجاز در راستای کاهش سوانح برخورد با وسایل جاده ای و عابرین پیاده تاکید و خاطر نشان کرد: شناسایی و برنامه ریزی جهت رفع نقاط حادثه خیز از جمله مواردی است که منجر به افزایش ایمنی و در نتیجه کاهش سوانح شده است.

وی اضافه کرد:حذف گذرگاههای غیر مجاز حد فاصل ایستگاه قم و گار مانوری،ایستگاه محمدیه-شوراب ،محمدیه – ساقه از جمله اقدامات صورت گرفته است که به طور مستمر توسط مامورین مورد پایش قرار می گیرد.

مدیر کل راه آهن قم  خاطرنشان کرد: در راستای پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی می توان به بازدیدهای دوره ای از طول خطوط ریلی،بازدید های شبانه و نامحسوس،اعزام مامورین به طول خط در شرایط مختلف جوی،تشکیل و برگزاری جلسات ارتقاء ایمنی به صورت هفتگی با حضور روسای ادارات  و گروهها  اشاره کرد.

اعتماد  با اشاره به عملکرد  مثبت گروه  ها و ادارات مختلف  راه آهن قم در راستای ارتقای سطح ایمنی  اظهار کرد:مواردی چون تشکیل کمیته های حفاظت فنی ،طراحی وچاپ  و توزیع  بروشور با موضوعات فرهنگ سازی ایمنی در بین حاشیه نشینان خطوط راه آهن ، شناسایی پتانسیل خطرات حوزه اداره کل وتعریف اقدامات کنترلی در جهت به حداقل رساندن حوادث ریلی و همچنین تشکیل اتاق فکر ایمنی در راستای کاهش سوانح در دستیابی به این مهم تاثیر گذار بوده است.

وی اذعان کرد: براساس ارزیابی های صورت گرفته از سوی واحد برنامه‎ ریزی و تضمین ایمنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، راه آهن قم توانست رتبه نخست را بین مناطق راه آهن کسب نماید که این موفقیت در نوع خود بی سابقه بوده است .

 

نظر شما