کشف ۱۷کیلوگرم انواع موادمخدر در سال ۹۷ در قم

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۰۸:۴۷:۳۳
کد خبر: ۷۲۱۴۳۷
کشف ۱۷کیلوگرم انواع موادمخدر در سال ۹۷ در قم
معاون دادستان عمومی و انقلاب قم گفت:در سال۹۷،تاکنون ۱۷کیلوگرم انواع مواد مخدر در داخل شهر کشف‌شده و در مجموع هزار و۶۱۷ کیلوگرم مواد مخدر در قم کشف‌شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی‌اصغر سلطانی، معاون دادستان عمومی و انقلاب قم،  در نشست خبری مسئولان دستگاه قضایی استان قم که به مناسبت هفته قوه قضائیه در دادگستری قم برگزار شد،گفت: وظیفه اصلی مبارزه با مجرمین و احقاق حقوق مردم بر عهده قوه قضائیه است که در استان قم 23 شعبه دادیاری فعال است.

وی با بیان اهمیت نظارت و برخورد با جرائم فضای مجازی عنوان کرد: افتتاح مجتمع تخصصی فضای مجازی در دادسرای قم متشکل از نمایندگان وزارت اطلاعات، پلیس فتا، اطلاعات سپاه پاسداران و نمایندگان قوه قضائیه سبب کنترل حوادث و تحرکات فضای مجازی در سطح استان شده است.

معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم بیان کرد: رسیدگی متمرکز به جرائم راهنمایی و رانندگی از جمله اقدامات مهمی بوده که در دادسرای استان قم اتفاق افتاده است، همچنین افتتاح دادسرا در منطقه نیروگاه سبب شده تا عبور و مرور مردم به هسته مرکزی شهر کاسته و سبب رضایت‌مندی مردم شود.

معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم اضافه کرد:در حوزه دادسرای انقلاب یکی از مهم‌ترین و معضلات و مشکلات موجود پدیده اعتیاد و مصرف مواد مخدر بوده که در این زمینه در قوه قضائیه از روانشناسان حوزه‌های مختلف استفاده می‌شود تا آمار این پدیده نامطلوب در استان کاهش پیدا کند.

وی ابراز کرد: در ماه‌های گذشته شاهد کاهش 43 درصدی در جرائم خشن بوده‌ایم، همچنین تشکیل تیم‌های ویژه برای نظارت بر دادسرا و دیگر ضابطین قضائی و استقرار یک شعبه کیفری در دادسرا برای اعتراضات مردمی از اقدامات مهم صورت گرفته در استان قم بوده است.

سلطانی ایجاد شعبه ویژه دادستانی برای رسیدگی به پرونده‌های خاص را از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان قم دانست و افزود: پارک‌ها و بوستان‌های استان به نگهبان‌های ویژه‌ای مجهز شده و در صورت مواجهه شدن با رفتارهای مشکوک به پلیس اطلاع داده می‌شود.

وی برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر را مدنظر قرار داد و افزود: برخورد با این‌گونه افراد داخل شهر از سیاست‌های جدید دادگستری قم است که در سال 97، تاکنون 17 کیلوگرم انواع مواد مخدر در داخل شهر کشف‌شده، همچنین 164 واحد استعمال مواد مخدر در استان قم پلمب شده و در سال جاری در مجموع هزار و 617 کیلوگرم مواد مخدر در قم کشف‌شده است.

وی خاطرنشان کرد:جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان داخل شهر و ساماندهی دست‌فروشی و دست‌فروشان با همکاری شهرداری از اقدامات مهم انجام‌شده در یک سال گذشته بوده است، همچنین بازرسی از بیمارستان‌ها، مراکز بهزیستی، قهوه‌خانه‌ها و مبارزه با زمین‌خواری از طرح‌های ویژه قوه قضائیه در استان قم به شمار می‌آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز