معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم :

۴۰ درصد اقتصاد استان قم مرتبط با بخش‌های گردشگری است

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۰۹:۰۳:۴۶
کد خبر: ۷۲۱۴۵۰
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه سالیانه میلیون‌ها گردشگر ایرانی و خارجی به استان قم می‌آیند، اما ساختار اداره کل میراث فرهنگی متناسب با این وضعیت نیست گفت: ۴۰ درصد اقتصاد استان قم مرتبط با بخش‌های گردشگری و خدمات است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، یونس عالی پور  با اشاره به وضعیت صنایع دستی در استان قم اظهار کرد: ۱۵ هزار نفر در این استان از صنایع دستی ذی نفع هستند، محور توسعه استان قم گردشگری مذهبی است و باید اداره کل میراث فرهنگی برای تحقق این مساله تلاش کند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: هفته فرهنگی و اقتصادی استان اخیرا در شهر نبطیه در جنوب لبنان برگزار شد، یکی از پرطرفدارترین بخش‌ها در این هفته بخش گردشگری استان قم بود و نیاز به ساماندهی مطلوب در این خصوص داریم.

عالی پور، نقطه قوت استان قم را فعال بودن تشکل‌های خصوصی دانست و تصریح کرد: باید توانمندهای استان قم در بخش‌های مختلف به نمایش گذاشته شود، به دنبال برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی استان قم در ۱۰ کشور دنیا تا دو سال آینده هستیم.

او تصریح کرد: سالیانه بیش از ۲۰ میلیون زائر داخلی و خارجی به استان قم می‌آیند، باید کمک کنیم که امکانات استان در خدمت این زائران باشد، کارهای زیادی برای انجام در بخش گردشگری در استان قم وجود دارد، این استان دارای توانمندی برای برگزاری هفته‌های فرهنگی و اقتصادی در کشورهای مختلف است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم اظهارداشت : توقعات استاندار و معاونین او از اداره میراث فرهنگی زیاد است، این اداره ارتباط زیادی با معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری دارد، باید مدیرکل جدید اداره میراث فرهنگی به گونه ای عمل کند که عملکرد او قابل ارائه در عرصه بین المللی باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز