۵۰ استعداد برتر قرآنی در قم شناسایی شد

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۱۱:۲۹:۱۳
کد خبر: ۷۲۴۱۸۲
۵۰ استعداد برتر قرآنی در قم شناسایی شد
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی قم با اشاره به شناسایی 50 نوجوان با استعداد برتر قرآنی در استان گفت: این نوجوانان به مدت 2 سال آموزش های تخصصی قرائت و تحقیق را سپری می کنند و با آموزش های ویژه به چهره های برتر قرآنی کشور تبدیل می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد عظیمی با بیان این که طرح استعدادیابی از نوجوانان برای سومین سال متوالی در قم در حال اجراست، افزود: در راستای این طرح تا کنون 200 نوجوان با استعداد در زمینه قرائت قرآن در قم شناسایی و آموزش های ویژه ای به آنها ارائه شده است.

وی آموزش را محور کانونی فعالیت های قرآنی اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی قم برشمرد و گفت: در زمینه قرائت، ترتیل، تحقیق، مفاهیم و همچنین حفظ به صورت عمومی و تخصصی اقدام های ریشه ای انجام شده و یا در حال انجام است که یکی از مهمترین این اقدام ها شناسایی نوجوانان مستعد در زمینه قرائت قرآن است که آینده فعالیت های قرآنی را در این استان تضمین می کند.

وی اضافه کرد: از میان 250 نوجوان شرکت کننده در آزمون های ورودی این طرح، 50 نوجوان که استعداد، علاقه و توان لازم را برای سپری کردن این دوره آموزشی داشتند، شناسایی و به مدت 2 سال به صورت حرفه ای و مستمر تحت آموزش قرار می گیرند.

عظیمی با اشاره به این که این نوجوانان آموزش های فنی قرائت قرآن را به صورت ویژه و حرفه ای فراخواهند گرفت، افزود: علاقه مندی به قرائت قرآن به صورت حرفه ای به تنهایی کافی نیست بلکه باید علاقه فردی، تمایل خانواده، توانایی صوتی و همچنین توانایی سپری کردن آموزش های سخت و طولانی را داشته باشند.

وی تاکید کرد: دوره های آموزشی این نوجوانان با حضور استادان ممتاز استانی و کشوری برگزار می شود ضمن این که در برنامه های قرآنی رسمی در حرم حضرت معصومه(س) و همچنین شبکه های سراسری به اجرای قرائت خواهند پرداخت.

وی همچنین با اشاره به اقدام های صورت گرفته برای حفظ قرآن کریم در این استان گفت: موسسه های قرآنی فعالی در حوزه حفظ در قم وجود دارد که به طور معمول یکی از شرط های آنها برای ثبت نام افراد، حافظ یک یا دو جزء بودن است که به دلیل وجود این خلاء، اداره کل تبلیغات اسلامی برای حفظ یک جزء و سه جزء قرآن کریم حمایت های ویژه ای را انجام می دهد.

عظیمی ادامه داد: چون شروع حفظ کاری سخت است و علاوه بر آن ممکن است قرآن آموز با مواجه شدن مشکلات حفظ، از ادامه کار منصرف شود به همین دلیل، موسسه های قرآنی به طور معمول اقدام به ثبت نام علاقه مندانی که از ابتدا می خواهند حفظ را آغاز کنند، اجتناب می کنند.

وی افزود: در سال گذشته با حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی قم 560 تن از علاقه مندان، حفظ آیات کلام الله مجید را آغاز کردند.

وی اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی قم از موسسه هایی که اقدام به ثبت نام علاقه مندان به حفظ یک جزء و سه جزء نمایند، حمایت های ویژه ای می کند، ضمن این که اگر هیچ موسسه ای اقدام به ثبت نام از نوآموزان حفظ قرآن ننماید، این اداره کل خود اقدام به برگزاری کلاس حفظ یک جزء و سه جزء می نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز