وجود ۲ درصد از ذخایر معدنی ایران در قم

۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۰۹:۵۳:۳۰
کد خبر: ۷۲۶۲۹۶
وجود ۲ درصد از ذخایر معدنی ایران در قم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان این که تنها 2 درصد از ذخایر معادن کشور در قم وجود دارد بر لزوم افزایش بهره وری از معادن استان تاکید کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از قم محمود سیجانی،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، با بیان اینکه تنها دو درصد ذخایر معدنی ایران در استان قم قرار دارد،تاکید کرد: حمایت و ظرفیت‌سازی در زمینه صادرات فرآورده‌های بخش معدن را باید فراهم کرده و بهره‌وری از این معادن را افزایش دهیم.

وی با اشاره به وضعیت صنعت استان قم اظهار کرد: استان قم در سال‌های اخیر، به‌ویژه پس از استان شدنش در زمینه صنعت رشد خوبی داشته است.

سیجانی با اشاره به تعداد واحدهای صنعتی استان گفت: هم‌اکنون بیش از دو هزار و 300 واحد صنعتی با 53 هزار اشتغال پایدار در استان داریم، همچنین در دهه اخیر شهرک‌های صنعتی در استان قم به وجود آمده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نام‌گذاری امسال تحت عنوان حمایت از کالای داخلی از سوی مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: وظیفه همه این است که با حمایت از کالای داخلی اشتغال فرزندانمان را تثبیت کرده و در برابر تحریم‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

وی بیان کرد: اصناف مختلف نیز در امر حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال نقش مهمی داشته و آن‌ها می‌توانند گام‌های مؤثر و مهمی در زمینه ترویج استفاده از کالاهای ایرانی داشته باشند.

سیجانی واحدهای صنفی و صنعتی را سربازان جبهه اقتصادی دانست و گفت: در استان قم، 40 هزار واحد صنفی تولیدی و توزیعی داریم که این تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان باید کالاها را به‌موقع و به میزان مناسب وارد بازار کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز