مدیرکل شرکت توزیع برق استان قم خبر داد

نصب ۷ هزار کنتور هوشمند برق در قم/پیک مصرف برق در قم یک ماه جلوتر آمده است

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۱۰:۵۸:۱۵
کد خبر: ۷۲۶۷۸۷
نصب ۷ هزار کنتور هوشمند برق در قم/پیک مصرف برق در قم یک ماه جلوتر آمده است
مدیرکل شرکت توزیع برق استان قم گفت: تاکنون ۷ هزار کنتور هوشمند در استان نصب شده است و به دنبال نصب هزار و ۸۰۰ کنتور دیگر در قم هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهدی آهنین پنجه ،مدیرکل شرکت توزیع برق استان قم، با اشاره به وضعیت مصرف برق در استان قم گفت: در چند سال اخیر پیک مصرف برق استان در مردادماه رخ می‌داد، اما امسال شاهد رخ دادن پیک مصرف در تیرماه بودیم.

وی ادامه داد: میزان مصرف برق در استان قم طی یک دهه اخیر، دو برابر شد و ظرفیت پست‌های توزیع برق در استان، هزار و 800 مگاوات آمپر است.

مدیرکل شرکت توزیع برق استان قم تصریح کرد: یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی، تلاش برای کاهش تلفات در شبکه انتقال و توزیع برق است و هر چه که در این مسیر جلوتر برویم، کار سخت تر می‌شود. میزان تلفات در شبکه برق استان از 10.34 درصد در سال 95 به 10.07 در سال 96 رسید و در این راستا اقداماتی همچون جمع آوری انشعابات غیرمجاز برق و هوشمندسازی کنتورهای برق در قم صورت گرفت.

آهنین پنجه با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند برق در استان قم عنوان کرد: تاکنون 7 هزار کنتور هوشمند در استان نصب شده است و به دنبال نصب هزار و 800 کنتور دیگر در قم هستیم.

مدیرکل شرکت توزیع برق استان قم اضافه کرد: باید پست 400 کیلووات در استان احداث شود و الگوی مصرف در قم به خصوص در بخش خانگی تغییر پیدا کند چرا که میانگین مصرف برق در قم بالاتر از میانگین مصرف در کشور است.

وی ادامه داد: هم اکنون میزان تولید برق پراکنده در استان قم 34.4 مگاوات است، همچنین میزان تولید برق خورشیدی در این استان هزار و 358 کیلووات است و ایجاد نیروگاه برای تولیدی برق خورشیدی به میزان 11.3 مگاوات در استان قم در حال پیگیری است.

وی در پایان یادآورشد: برنامه ریزی کردیم که مصرف کنندگان بالای یک مگاوات برق در استان در ساعت‌های 12 تا 18 مصرف نداشته باشند. تغییر ساعات کار ادارات استان قم به کاهش مصرف برق در این استان کمک می‌کند و سال گذشته با این برنامه 10 مگاوات از مصرف برق قم در ساعات پیک کم شد.

نظر شما