مدیرکل تامین اجتماعی قم:

۵۷ درصد جمعیت قم تحت پوشش تامین اجتماعی هستند/هیچ بدهی به بازنشستگان نداریم

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۰:۰۶:۲۵
کد خبر: ۷۲۷۸۳۵
۵۷ درصد جمعیت قم تحت پوشش تامین اجتماعی هستند/هیچ بدهی به بازنشستگان نداریم
مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: 57 درصد جمعیت این استان که شامل 750 هزار تن می شوند زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی اصغر دادخواه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته تامین اجتماعی از 19 الی 25 تیرماه اظهار داشت: جمعیت بازنشستگان استان قم 34 هزار تن می باشد که به همراه خانواده هایشان شامل 80 هزار تن هستند و ماهانه 450 میلیارد ریال مستمری دریافت می کنند.

جمعیت استان قم در سرشماری سال 95، یک میلیون و 292 هزار و 283 تن اعلام شده است که تعداد 95.2 درصد در مناطق شهری و 4.8 درصد در مناطق روستایی ساکن هستند و همچنین حدود 49 درصد از جمعیت این استان را زنان و 51 درصد را مردان تشکیل می دهند.

وی افزود: این سازمان هیچ گونه بدهی به بازنشستگان استان قم ندارد و تا به امروز همه مستمری ها را پرداخت کرده است.

به گفته وی، در استان قم 2 هزار و 800 تن بیمه بیکاری دریافت می کنند که ماهانه 35 میلیارد ریال به آنها مستمری پرداخت می شود و طبق هماهنگی های صورت گرفته با دفاتر کاریابی، به مشاغل جدید معرفی می شوند.

دادخواه با بیان این که در استان قم چهار شعبه اصلی تامین اجتماعی وجود دارد گفت: 2 شعبه اقماری و سه شعبه کارگزاری فعال است که در هفته تامین اجتماعی 2 شعبه کارگزاری در منطقه نیروگاه و میدان امام خمینی به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: این شعبه ها جهت تسهیل در خدمات رسانی به عموم مردم استان قم در مناطق مختلف راه اندازی شده است ضمن این که یک شعبه اصلی تامین اجتماعی نیز به زودی در منطقه پردیسان ایجاد می شود.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

دادخواه با اشاره به این که در استان قم 12 هزار و 800 کارگاه فعال می باشد گفت: این تعداد کارگاه ها از اتحادیه ها و اتاق اصناف مجوز فعالیت دریافت کرده اند همچنین 2 هزار کارگاه در مناطق صنعتی قم از سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز دارند که از این سازمان خدمات دریافت می کنند.

وی بیان داشت: این تعداد کارگاه یک هزار و 400 میلیارد ریال بدهی معوقه به این سازمان داشتند که در سال جاری با فراخوان طرح بخشودگی جرائم با هدف حمایت از کالای ایرانی، یک هزار و 100 کارگاه با 600 میلیارد ریال بدهی درخواست بخشودگی جرائم دادند که بدهی آنها تقسیط شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شهرداری قم بدهی های معوقه به این سازمان را با دستور رئیس شورای اسلامی شهر قم و شهردار که 200 میلیارد ریال بود پرداخت کرد و از این طریق حق بیمه کارگران و رانندگان پرداخت شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم همچنین با اشاره به رونق تولید و اشتغال در استان گفت: همه دستگاه ها فعال هستند تا آمار بیکاری در قم کاهش پیدا کند و با حمایت از کالای ایرانی به سمت توسعه اشتغال و کارآفرینی حرکت کنیم.

وی در ادامه، از توسعه الکترونیکی شدن خدمات خبر داد و گفت: از سال 95 تا کنون 15 درصد صدور دفترچه ها کاهش پیدا کرده است و به دنبال کاهش 30 درصدی صدور دفترچه های بیمه در استان قم هستیم.

وی گفت: در این طرح الکترونیکی افرادی که زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قم هستند می توانند با مراجعه به مراکز درمان تامین اجتماعی و بیمارستان امام رضا(ع) و بدون جدا کردن برگه ای از دفترچه و تنها با کد ملی از خدمات درمانی بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: همچنین میز خدمت جهت خدمات رسانی و تکریم مراجعه کنندگان بیمه شده در تمامی مراکز تامین اجتماعی عملیاتی شده است و تا پایان شهریورماه به دنبال کیفی سازی خدمات آن هستیم.

به گفته وی از سال 96 تا کنون خدمات غیرحضوری برای کاهش رفت و آمد کارفرمایان به مراکز تامین اجتماعی استان قم فراهم شده است تا کارفرمایان لیست کارگران را از طریق سامانه اینترنتی به این سازمان ارسال کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز