تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

اسلام مخالف مشارکت های اجتماعی بانوان نیست

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۰۸:۴۷:۱۹
کد خبر: ۷۲۹۱۲۵
اسلام مخالف مشارکت های اجتماعی بانوان نیست
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به اهمیت جایگاه زن در اسلام گفت: تقویت هویت دینی و ارزشی بانوان جامعه از مهمترین رسالت های نخبگان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در همایش نقش زنان نخبه در توسعه سبک زندگی اسلامی در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) با گرامیداشت دهه فرخنده و مبارک کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) اظهار داشت: در این دهه تبیین سیره و شخصیت آن بانوی نمونه آل الله که بنا به مصالحی ازدواج نکرد، و از مدینه هجرت نموده و در راه با دشمن روبرو شدند از این رو هم مهاجر الی الله و هم مجاهد فی سبیل الله هستند، ضروری است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) بسط و گسترش فرهنگ اهل بیت و نقش بانوان و مشارکت های اجتماعی آنها را نیز از کارهای مهم این ایام دانست و با اشاره به دیدگاه های متفاوت موجود در مورد زن افزود: برخی ها معتقدند زن باید در کنج خانه باشد و برخی نیز در نقطه مقابل آنچنان زن را به عرصه آوردند که هر چه فساد و ابتذال است در پرتو حضور زنان شکل می گیرد.

سعیدی با اذعان به اینکه اسلام حد معقولی را در رابطه با حضور اجتماعی زن قرار داده است، اضافه کرد: اسلام زن را در چهار چوب حجاب و عفاف حفظ کرده و در هر صحنه ای که برای اعتلای کلمه الله لارم است به عرصه آورده است.

وی با بیان اینکه حضور زن در مراکزی مانند ورزشگاه به خاطر تشویق ها و حرف های زشتی که در آن گفته می شود، در شان و جایگاه او نیست، گفت: برخی این را حضور در عرصه اجتماعی می دانند اما برای حضور زنان در عرصه هایی مانند آمورش و پرورش، اقتصاد مقاومتی و تربیت فرزندان که هسته های خانواده را محکم نگه دارند که متلاشی نشود، ارزش قائل نمی شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انسان باید همواره محبت اهل بیت (ع)را در دل داشته باشد، و به همان اندازه نیز از کسانی که غیر خدا را قبول دارند و قرآن را می سوزانند و ما را محاصره و تهدید می کنند، اعلام برائت کند، گفت: مصداق این کفر جهانی اشخاصی مانند ترامپ و نتانیاهو است، اما این افراد گاهی به خاطر مزدوران و آتش بیاران معرکه لازم نمی دانند به صورت مستقیم وارد صحنه شوند، از این رو باید از کسانی که بستر نفوذ به شمار می روند نیز باید برائت کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز