فعالیت ۲ قرارگاه سازندگی در قم

۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۰۸:۵۶:۲۶
کد خبر: ۷۳۰۰۲۰
فعالیت ۲ قرارگاه سازندگی در قم
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم گفت: در تابستان امسال 2 قرارگاه سازندگی قم در داخل و خارج از محدوده این استان به فعالیت های محرومیت زدایی و خدمت رسانی به نیازمندان فعال شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سرهنگ پاسدار علی دستوری بیان کرد: در همین راستا قرارگاه شهید زین الدین در استان کرمانشاه فعالیت می کند و قرارگاه شهید ابراهیم رشید در قم به انجام محرومیت زدایی و سازندگی می پردازد.

وی با اشاره به تدارک برنامه های متنوع سازندگی توسط گروه های جهادی قم، گفت: در همین رابطه از ظرفیت 20 گروه جهادی برای حضور مستمر 45 روزه در منطقه استفاده خواهد شد و هر هفته حداقل 2 گروه جهادی در قرارگاه شهید زین الدین کرمانشاه مستقر می شوند تا اقدامات سازندگی و محرومیت زدایی در این استان و مناطق زلزله زده آن همچون روستاهای سرپل ذهاب با حضور نیروهای بسیجی دنبال گردد.

وی ادامه داد: این گروه های جهادی در ساخت 2 مسجد و یک هنرستان در روستاهای حادثه دیده از زلزله، مشارکت می کنند.

دستوری گفت: اردوهای جهادی خارج از استان، امسال به دلیل حادثه زلزله سال گذشته ای که در کرمانشاه روی داد و خسارت های زیادی را به زیرساخت های مورد نیاز مردم منطقه وارد کرد، در شهرها و روستاهای این استان انجام می شود.

وی همچنین بیان کرد: علاوه بر فعالیت های یادشده توسط قرارگاه سازندگی شهید زین الدین قم در کرمانشاه، برخی از گروه های جهادی استان نیز برای اجرای طرح های محرومیت زدایی به خوزستان و ایلام اعزام خواهند شد.

وی در ادامه به فعالیت های قرارگاه سازندگی شهید ابراهیم رشید درداخل استان قم اشاره کرد و گفت: فعالیت های سازندگی و محرومیت زدایی این قرارگاه متمرکز بر بخش مرکزی و دهستان قمرود است و تا کنون حداقل 20 گروه جهادی برای فعالیت در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی قم، گفت: این گروه های جهادی در روستاهای محروم و بخش های حاشیه ای شهر مستقر خواهند شد و در عرصه فعالیت های فنی و عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و تولیدی، بهداشت و درمان و همچنین تبلیغات دینی ، خدمت رسانی می کنند.

وی با اشاره به این که هر گروه جهادی فعال درقم حداقل 20 عضو دارد، بیان کرد: همه اقشار بسیج استان و از جمله بسیج دانشجویی، طلاب، مهندسین، پزشکان و محلات در این برنامه ها حضور فعال خواهند داشت.

وی ادامه داد: فعالیت های جهادی توسط بسیج سازندگی با هدف پر کردن اوقات فراغت جوانان و کمک به محرومیت زدایی از مناطق مختلف استان و کشور با استفاده از نیروی جوان و متخصص جامعه، صورت می گیرد.

نظر شما