قم میزبان مسابقات جام یادگار امام می شود

۱۳۹۷/۰۴/۲۸ - ۰۸:۳۸:۲۸
کد خبر: ۷۳۰۸۷۰
قم میزبان مسابقات جام یادگار امام می شود
رئیس هیئت کشتی قم گفت:مسابقات کشتی جام یادگار امام به میزبانی استان قم در اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، وزیری،رئیس هیئت کشتی قم با اشاره به اینکه سال‌ها استان قم میزبان مسابقات جام یادگار امام بود که به خاطر نیازمند بودن این مسابقات به اعتبارات سنگین و خاص چند سال برگزاری آن به قم نرسید عنوان کرد: مسابقات یادگار امام در سال 2018 بر اساس تقویم اتحادیه جهانی کشتی باید در اسفندماه سال گذشته برگزار می‌شد اما به دلیل عدم اعلام آمادگی کشورهای خارجی، شهریورماه سال جاری در سیرجان یا قم برگزار و در اسفندماه قرار است در قم برگزار شود.

وی با بیان اینکه 1500 کشتی‌گیر سازمان‌یافته در سال 96 در استان قم فعالیت ورزشی داشتند و در سال جاری نیز شاهد سیر صعودی افزایش تعداد کشتی گیران قمی هستیم، اظهار داشت: در سال 96 به دنبال تقویت زیرساخت‌ها و نیروی انسانی بودیم که همین دلیل سبب برگزاری کلاس‌های مربیگری شد که 10 نفر مربی به بدنه کشتی قم اضافه شد و نیز کلاس‌های ارتقای کنترل داوری در قم برگزار شد.

وزیری افزود: در تیرماه سال گذشته بعد از چهار سال وقفه جام یادگار امام که یک مسابقه ارزشی و بین‌المللی برای استان و مسابقات معتبر در اتحادیه جهانی کشتی بوده با تمام کسری و کمبود بودجه‌ها در قم برگزار شد که هدف این مسابقات ارتقای سطح کشتی استان و کشور بوده که به‌صورت جهانی و بین‌المللی هرساله برگزار می‌شود.

رئیس هیئت کشتی استان قم با تأکید بر اهمیت مسابقات یادگار امام و برگزاری آن گفت: در سال گذشته 42 مدال رنگارنگ طلا، نقره و برنز در مسابقات کشوری، آسیایی و جهانی داشتیم و در سال جاری نیز شروع خوبی داشتیم که به‌عنوان‌مثال همین امروز در مسابقات جوانان آسیایی کشتی فرنگی یک نماینده داریم و نیز در مسابقات دانش‌آموزی جهان نماینده قمی رتبه اول و در مسابقات نیروهای مسلح نیز دارای نفر سوم جهان هستیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در مسابقات باشگاه‌های جهان در اصفهان استان قم توانست رتبه ششم را کسب کند، ادامه داد: در مسابقات آسیایی جاکارتا مهدی زاده حیدری در کشتی فرنگی نمایندگان ورزش استان قم بوده که افتخاری برای جامعه ورزش استان است، همچنین در مسابقات انتخابی تیم ملی امید در هفته گذشته 6 نماینده داشتیم که به دو مدال طلا و برنز دست یافتند.

وزیری با تأکید بر اینکه کشتی استان قم در حال پیشرفت است و اگر وضعیت کشتی قم خوب هم باشد ما قائل به این وضعیت نیستیم تصریح کرد: در لیگ خردسالان استانی 19 تیم حضور داشتند که این نویدبخش آینده خوبی برای کشتی استان و کشور است و همیشه به دنبال افزایش کیفیت کشتی استان هستیم.

رئیس هیئت کشتی قم آغاز لیگ‌های سال جاری را برگزاری لیگ‌های نوجوانان خواند و گفت: یکی از راه‌ها برای استعدادیابی از طریق مدارس و آموزش و پروش است و نمایندگان کشتی ما به تمام مدارس استان معرفی شدند و یکسری اقدامات برای سهولت در امر عضوگیری از پایان سال 96 انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه تمام مربی‌های رسمی قم دارای دفترچه مربیگری هستند ابراز کرد: در قم 22 مربی دفترچه دار و 15 باشگاه کشتی در حال فعالیت هستند و خانه کشتی قم دارای مربیان خوب و با استعدادی مانند روح‌الله میکائیلی که سه سال پی‌درپی به‌عنوان یکی از سه مربی برتر کشور شناخته می‌شوند را داریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز