معاون عمرانی استانداری قم:

پروژه آزادراه کنارگذر قم هفته دولت کلنگ زنی می شود

۱۳۹۷/۰۴/۲۸ - ۰۸:۴۰:۲۲
کد خبر: ۷۳۰۸۷۱
پروژه آزادراه کنارگذر قم هفته دولت کلنگ زنی می شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: تلاش می کنیم تا پروژه آزادراه کنارگذر قم که در هیأت دولت به تصویب رسیده است، در هفته دولت کلنگ زنی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن بهشتی در حاشیه جلسه شورای عشایری قم در گفت وگو با خبرنگاران در رابطه با مصوبه هیأت دولت مبنی بر اجرای پروژه آزادراه کنارگذر قم و قم ـ سلفچگان ـ راهجرد اظهار داشت: این مصوبه پس از برگزاری چندین جلسه کارشناسی با وزارت راه و شهرسازی به تصویب رسیده است.

هیات وزیران روز چهارشنبه به منظور توسعه شبکه آزادراهی کشور، افزایش ایمنی، سرعت در جابجایی بار و مسافر، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش زمان سفر و آلودگی محیط زیست و افزایش ظرفیت ترافیکی، با صدور مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای پروژه آزادراه کنارگذر قم و قم ـ سلفچگان ـ راهجرد با برآورد تقریبی 8600 میلیارد ریال موافقت کرد.

وی با بیان اینکه پروژه به طول 110 کیلومتر و با مشارکت 70 درصدی بخش خصوصی اجرا می شود، خاطرنشان کرد: این پروژه که به صورت بلندمدت تعریف شده است، عمدتا در اراضی ملی اجرا خواهد شد که معارض کمتری داشته و با سرعت انجام شود.

وی با اشاره به موقعیت استان قم در چهارراه مواصلاتی کشور، اجرای این پروژه را بسیار مهم دانست و گفت: کنار گذر قم از کیلومتر 11.2 اتوبان قم ـ تهران آغاز شده و با گذر از مراکز مهم اقتصادی استان از جمله منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، فرودگاه ، شهرک پردیسان و ناحیه صنعتی امید در جاده کاشان، در نهایت جاده گرمسار را قطع کرده و از کنار شهرک چاپ و نشر به اتوبان متصل می شود.

وی در پایان با بیان اینکه این مسیر یک آزادراه جدیدالاحداث در کنار جاده کنونی سلفچگان است که تردد در آن بدون عوارض انجام می شود، تصریح کرد: ما از هیأت دولت تشکر می کنیم که این نیاز جدی استان قم را به تصویب رسانده است.

نظر شما