اولین جشنواره ملی سرود رضوی به کار خود پایان داد

۱۳۹۷/۰۴/۳۰ - ۱۰:۲۹:۵۸
کد خبر: ۷۳۱۴۲۵
اولین جشنواره ملی سرود رضوی به کار خود پایان داد
اولین جشنواره ملی سرود رضوی با حضور ۲۰ گروه از سراسر کشور با معرفی گروه‌های برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، نخستین جشنواره ملی سرود رضوی با حضور آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، محمدمهدی احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد، سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و جمعی از مسئولان استان پایان یافت و برگزیدگان خود را در بخش های گوناگون شناخت.

در ابتدای این مراسم سیدموسی حسینی کاشانی با تأکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت سرور اظهار کرد: استان قم با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد به خوبی توانست میزبان جشنواره سرود رضوی باشد و خوشبختانه از بسیاری از استان‌ها در این جشنواره شرکت کردند.

وی افزود: بیش از ۱۳۰ اثر به جشنواره ارسال شد و در نهایت حدود ۲۰ اثر پذیرفته شد و این ۲۰ گروه دیروز در قم اجرا داشتند و امروز ۳ گروه برتر انتخاب می‌شوند و تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

در ادامه محمدمهدی احمدی مدیرکل حوزه وارداتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه انسان‌ها اعم از انسان منفی یا مثبت یک الگو در زندگی دارند و طبیعتاً هرقدر که آن الگو متعالی باشد، آن شخص نیز بیشتر رشد می‌‌کند و اگر الگو سطح پایین باشد، سطح فرهنگی و زندگی نیز کاهش پیدا می‌کند بنابراین انتخاب الگو در سبک زندگی افراد بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: ما باید براساس یک الگو، سبک زندگی خود را انتخاب کنیم و چه خوب است که این الگو از افرادی باشند که در همه ابعاد رشد کرده‌اند و متعالی هستند و بدون تردید تنها معصومین (ع) هستند که می‌توانیم با الگو قرار دادن آن‌ها یک زندگی متعالی داشته باشیم.

در ادامه مراسم نیز آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ملی سرود رضوی بسیار ارزشمند است خاطرنشان کرد: هیچ مقوله‌ای در تاریخ ادبیات اسلامی وجود ندارد که همانند عشق به پیامبر عواطف جامعه را برانگیخته کند.

وی بیان کرد: شروع و برگزاری این جشنواره بسیار خوب است و باید ادامه پیدا کند و حتی می‌توانیم جشنواره سرود محمدی، علوی، فاطمی و ... داشته باشیم؛ ما تاکنون نتوانسته‌ایم حضرت فاطمه (س) را به جهان اسلام معرفی کنیم و مظلوم‌ترین شخصیت در اهل بیت(ع) حضرت فاطمه (س) است و به همین دلیل نیاز زیادی به جشنواره سرود فاطمی داریم تا ایشان را به همه معرفی کنیم.

در پایان آیین اختتامیه از گروه های برتر حاضر در نخستین جشنواره ملی سرود رضوی تقدیر شد.

در این جشنواره سعید ابراهیمی از گروه سرود موعود از استان مرکزی به عنوان تک‌خوان شایسته تقدیر و گروه عترت قم به عنوان گروه شایسته تقدیر معرفی شدند.

همچنین گروه سرود آوای مهر از استان کرمان، گروه سرود مولا از استان اصفهان و گروه سرود سروستان از مشهد به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و از آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز