امضای تفاهم نامه احداث نیروگاه برق خورشیدی با یک شرکت چینی

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۰۸:۲۶:۵۱
کد خبر: ۷۳۲۷۱۱
در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان قم، تفاهم نامه احداث یک نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت 30 مگاوات بین استاندار قم و مدیرعامل یک شرکت چینی به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، جلسه ستاد سرمایه گذاری استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

مهرداد غضنفری در ابتدای این جلسه با اشاره به کوتاه شدن فرآیند سرمایه گذاری در استان قم اظهار کرد: فرآیند سرمایه گذاری در استان کوتاه و تعریف شده است، هدف اصلی ما این است که نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به صورت مستمر در مرکز خدمات سرمایه گذاری قم حضور پیدا کنند و به سرمایه گذاران مشاوره بدهند، این روند باید استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم دبیر کارگروه زیربنایی استان شده است تا روند واگذاری زمین برای سرمایه گذاری در استان قم کوتاه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یک مکان مستقل دارد و فلسفه این مساله این است که نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در این مرکز حضور پیدا کنند و به سرمایه گذاران خدمات ارائه بدهند.

وی خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌های مختلف استان قم، فرصت‌های سرمایه گذاری را به سرمایه گذاران معرفی کنند تا شاهد افزایش سرمایه گذاری در قم باشیم.

 

تولید 203 مگاوات برق خورشیدی در ایران

عادل علیپور نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری قم در بخش دیگری از جلسه با اشاره به فعالیت مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قم اظهار کرد: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در طول هفته در این مرکز حضور دارند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، قوانین در این زمینه کافی است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری که به مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قم مراجعه می‌کند، دیگر نیازی به مراجعه به دستگاه‌های دیگر استان ندارد و به پرونده او در این مرکز رسیدگی می‌شود.

مهدی آهنین پنجه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم در بخش دیگری از جلسه با اشاره به ظرفیت برق خورشیدی در کشور اظهار کرد: 203 مگاوات برق خورشیدی در ایران تولید می‌شود و هم اکنون نیروگاه‌های برق خورشیدی با ظرفیت 11.2 مگاوات در استان قم در حال احداث است، البته متقاضیانی برای تولید برق تجدید پذیر از جمله برق خورشیدی به میزان 303 مگاوات در استان داریم.

 

رمز موفقیت مالزی در زمینه اقتصاد

غلامحسین الهیاری در ادامه این جلسه گفت: در کشوری مثل مالزی یک مرکز بزرگی برای ارائه خدمات به سرمایه گذاری وجود دارد و در این مرکز در عرض سه روز به پرونده سرمایه گذاران رسیدگی کامل می‌شود.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان قم ادامه داد: طولانی بودن روند سرمایه گذاری موجب می‌شود که سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در استان منصرف شوند، به خصوص در زمان کنونی که با نوسانات در اقتصاد مواجه هستیم.

 

کوتاه شدن زمان سرمایه گذاری در قم

سید مهدی صادقی در بخش پایانی جلسه، کوتاه شدن زمان سرمایه گذاری در استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: در شرایط فعلی باید این زمان به شدت کوتاه شود، سرمایه گذاری بخشی از مشکلات اقتصادی کشور و استان را برطرف می‌کند و این مساله مهم ترین مساله در زمان کنونی است.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های مختلف استان قم باید با استفاده از اختیارات خود زمان رسیدگی به پرونده‌های سرمایه گذاران را کوتاه کنند تا به حداقل زمان ممکن برسیم، چنین پرونده‌هایی باید در دستگاه‌های مختلف به صورت همزمان رسیدگی شود.

استاندار قم افزود: ملاک ارزیابی مدیران در استان، موفقیت آن‌ها در جذب سرمایه گذاران به قم است.

 

سابقه خوب چین در سرمایه گذاری در ایران

صادقی، سابقه همکاری ایران و چین را طولانی دانست و تصریح کرد: این کشور جایگاه ویژه ای را در سرمایه گذاری در ایران دارد و چین دارای سابقه خوبی در این زمینه است، انتظار داریم که سرمایه گذاران چینی قدم‌های بلندتری برای سرمایه گذاری در قم بردارند.

وی ادامه داد: برای احداث یک نیروگاه 20 مگاواتی برق خورشیدی در استان قم، زمین برای واگذاری داریم و شرکت‌های چینی می‌توانند کارهای بزرگی را در زمینه سرمایه گذاری در استان انجام بدهند، تمام حمایت‌های لازم را از این سرمایه گذاران خارجی در کوتاه ترین زمان خواهیم داشت.

استاندار قم افزود: دشمن به صورت محوری به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشورمان است و باید مقابله با این تلاش دشمن را اولویت نخست خودمان قرار بدهیم و تمام سعی خودمان را معطوف به تسهیل تمام فرآیندهای در بخش‌های مختلف اقتصادی استان کنیم.

 

احداث نیروگاه 30 مگاواتی برق خورشیدی در قم

صادقی با اشاره به وظایف ستاد سرمایه گذاری استان اظهار کرد: این ستاد پشتیبان سرمایه گذاری در استان است و باید موضوعات در ستاد در زمان ترین ممکن به نتیجه برسد، یکی از رمزهای موفقیت مالزی در زمینه اقتصاد، صدور مجوز در زمان بسیار کوتاه برای سرمایه گذاران است.

وی خاطرنشان کرد: راهی جز سرمایه گذاری برای نجات اقتصاد کشور وجود ندارد، در این زمینه وظیفه ملی و انقلابی داریم تا بتوانیم زندگی بهتری را برای نسل‌های آینده رقم بزنیم، مدیران استان قم باید در این زمینه از اختیارات خودشان استفاده کنند، سرمایه گذاری اثرگذار توسط بخش خصوصی واقعی صورت می‌گیرد.

در بخش پایانی جلسه تفاهم نامه سرمایه گذاری بین استاندار قم و مدیرعامل یک شرکت چینی برای احداث یک نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت 30 مگاوات در حد فاصل جاده پردیسان کهک منعقد شد و براساس تفاهم نامه این نیروگاه در مدت 6 ماه به بهره برداری خواهد رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز