رقابت هنرمندان قمی برای حضور در سی‌ و هفتمین جشنواره‎ی تئاتر بین‌المللی فجر

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۱۳:۰۰:۳۸
کد خبر: ۷۳۲۹۱۲
رقابت هنرمندان قمی برای حضور در سی‌ و هفتمین جشنواره‎ی تئاتر بین‌المللی فجر
رئیس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به تصویب نهایی 5 نمایش منتخب برای حضور در مرحله نهایی بیستمین جشنواره‌ی تئاتر استانی، عنوان کرد: از میان دو اثر مشروط در مرحله انتخاب نیز یک نمایش منتخب و شش تیم راه یافته به جشنواره استانی، از ۱۲ تا ۱۵ شهریورماه به اجرا می‌پردازند و آثار برگزیده به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسن دلیر عنوان کرد: در جشنواره استانی تئاتر امسال، 41 متن از شرکت کنندگان دریافت شد که بعد از بازخوانی اولیه توسط 3 داور، 27 متن انتخاب شد.

وی افزود: از میان برگزیدگان مرحله ی اول، آثار 17 گروه در روز های 28 و 29 تیر ماه، مورد بررسی هیئت داوران بازبینیِ جشنواره قرار گرفت که پنج نمایش «آلا» به نویسندگی و کارگردانی محمد رضا شاه مردی، «تراژدی تیر و تبر» به نویسندگی و کارگردانی شاهین سلطانی، «تمام من، همه عدو» به نویسندگی مرتضی شاه کرم و کارگردانی مهدی ملاک، «خون به پا می شود» به نویسندگی و کارگردانی مراد اسکندری، «عاشقانه های دو بازمانده از یک جنایت جنگی» به نویسندگی سید مجید میر حسینی و کارگردانی مسعود مشعوف (به ترتیب حروف الفبا) تصویب نهایی شد.

دلیر در ادامه با اشاره به اینکه دو نمایش «فردا روز نهم است» به نویسندگی محسن ابوالحسنی و کارگردانی حمید رضا حسینی و «لایکش کن» به نویسندگی مهدی اشرفی و کارگردانی رضا جعفری مشروط به بازبینی مجدد شد، بیان کرد: این دو نمایش به علت تساوی امتیاز دریافتی از هیئت داوران مشروط اعلام شدند و پس از تمرین و اجرای مجدد در هفته‌های آتی، یک نمایش از دو نمایشِ مشروط، انتخاب و به بخش مسابقه بیستمین جشنواره تئاتر استانی قم راه خواهد یافت.

رئیس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اضافه کرد: شش تیم راه یافته به جشنواره استانی، از ۱۲ تا ۱۵ شهریورماه در سالن‌های آمفی تئاتر دفتر فرهنگ و ارشاد قم به اجرا می‌پردازند که از میان آنها آثار برگزیده به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی می‌شوند.

رییس اداره امور هنری فرهنگ و ارشاد قم با بیان اینکه جشنواره تئاتر استانی تا پیش از شروع ماه محرم به پایان می‌رسد گفت: از شش گروهی که به جشنواره‌ی تیاتر استانی راه یابند، حمایت‌های مادی و معنوی میکنیم تا بتوانند در مردادماه، آثار خود را در سالن های سطح شهر، به روی صحنه برده و اجرای عمومی داشته باشند و در صورت امکان جهت اجرا در استان های دیگرنیزحمایت خواهند شد.

وی تصریح کرد: به هر گروهِ راه یافته در بخش اصلی و رقابتی تا سقف 15 میلیون ریال کمک هزینه و به نمایش های منتخب راه یافته به بخش اصلی جشنواره که اجرای عمومی نداشته‌اند با تشخیص هیات انتخاب تا سقف 60 میلیون ریال تعلق خواهد گرفت.

دلیر افزود: همچنین به برگزیدگان اول دربخش های نویسندگی، کارگردانی، بازیگری مرد و زن مبلغ 10 میلیون ریال همراه با دیپلم افتخار و تندیس جشنواره، به برگزیدگان دوم مبلغ 7میلیون و 500هزار ریال، به برگزیدگان سوم مبلغ 5میلیون ریال و به نفرات برتر در بخش های طراحی صحنه، موسیقی، لباس، نور، گریم، پوستر و بروشور مبلغ 5 میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار و تندیس جشنواره تعلق خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز