معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم:

کلنگ کمربندی جدید قم هفته دولت به زمین زده می شود

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۰۹:۳۳:۳۹
کد خبر: ۷۳۴۱۷۶
کلنگ کمربندی جدید قم هفته دولت به زمین زده می شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: با سرمایه گذار داخلی برای احداث کمربندی جدید قم به نتیجه رسیدیم و به دنبال فراهم آوردن مقدمات برای کلنگ زنی آن در هفته دولت هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن بهشتی با اشاره به توسعه شبکه آزادراهی در استان قم اظهار کرد: از چند سال پیش مدیران استان پیگیر توسعه این شبکه بودند و در این راستا احداث کمربندی جدید شهر قم و احداث آزادراه قم سلفچگان راهجرد در هیأت دولت به تصویب رسید، برای گرفتن مجوز احداث این دو مسیر جلسات زیادی در وزارت راه برگزار شد.

وی ادامه داد: کمربندی جدید شهر قم به طول 110 کیلومتر است که یک رینگ جدید را دور این شهر ایجاد می‌کند و هزینه احداث این کمربندی 860 میلیارد تومان است و برای احداث کمربند جدید شهر قم 30 درصد آورده دولت و 70 درصد آورده بخش خصوصی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: کمربندی جدید قم با یک افق برنامه ریزی بلندمدت طراحی شده و عمده اجرای این پروژه در اراضی دولتی است تا به موانع تملک کمتر بخوریم و بتوانیم به اجرای آن تسریع ببخشیم.

بهشتی احداث کمربندی جدید شهر قم را در راستای توسعه شبکه آزادراهی کشور دانست و تصریح کرد: احداث این کمربندی موجب افزایش ضریب ایمنی در سفر و ایجاد مسیر تردد مناسب برای مسافر و کالا در استان قم می‌شود، این استان یک شاهراه مواصلاتی برای استان‌های مختلف در کشور است.

وی ادامه داد: کمربندی جدید شهر قم از ابتدای شهرک چاپ و نشر شروع می‌شود، با احداث این کمربندی، مسافرانی که به دنبال سفر به استان‌های دیگر هستند، دیگر نیازی به ورود به میدان 72 تن ندارند و ترافیک در این میدان و کمربندی فعلی قم کاهش پیدا می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: کمربندی جدید شهر قم از کنار مراکز مهم و اقتصادی استان قم همچون منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، فرودگاه قم، بیمارستان هزار تخت خوابی، ناحیه صنعتی امید و جاده گرمسار عبور می‌کند، با سرمایه گذار داخلی برای احداث کمربندی جدید قم به نتیجه رسیدیم و به دنبال فراهم آوردن مقدمات برای کلنگ زنی آن در هفته دولت هستیم.

وی ادامه داد: به دنبال ایجاد یک آزادراه در مسیر بین قم، سلفچگان و راهجرد به طول 75 کیلومتر هستیم، البته راه فعلی قم-سلفچگان که بزرگراه است، برای ترددهای بدون اخذ عوارض حفظ می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز