آغاز به کار سومین دوره مدارس تابستانی سلامت و دین در قم

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۱۲:۰۹:۳۱
کد خبر: ۷۳۴۳۰۴
آغاز به کار سومین دوره مدارس تابستانی سلامت و دین در قم
سومین دوره مدارس تابستانی سلامت و دین با حضور دانشجویانی از 20 دانشگاه علوم پزشکی کشور، روز شنبه در دانشکده سلامت و دین دانشگاه علوم پزشکی قم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رئیس دانشکده سلامت و دین دانشگاه علوم پزشکی قم در این خصوص گفت: سومین دوره مدارس تابستانی سلامت و دین تا 22 مردادماه جاری ادامه دارد.

اکرم حیدری اظهار کرد: مدارس تابستانی سلامت و دین در راستای ماموریت محوله از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی قم مبنی بر توسعه مطالعات میان ‌رشته ‌ای علوم اسلامی و علوم پزشکی و با هدف آشنا کردن دانشجویان رشته ‌های علوم پزشکی با این مباحث برگزار می‌ شود.

به گفته وی، این دوره ها در قالب پنج مدرسه سه روزه با حضور 20 تن از استادان دانشگاهی و حوزوی برجسته ترتیب یافته است و ظرفیت هر دوره نیز 25 تن می باشد.

وی اضافه کرد: اخلاق پزشکی، دین و محیط زیست، فقه پزشکی، سلامت در احادیث و فلسفه پزشکی از مباحثی است که در مدارس سلامت و دین با هدف ورود این مفاهیم در آموزش علوم پزشکی با اتکا بر آموزه های اسلامی تدریس می شود.

حیدری ادامه داد: برخی از مباحثی که در مدارس سلامت و دین مطرح می شود در برنامه درسی دانشجویان علوم پزشکی وجود ندارد و برخی مباحث دیگر مانند اخلاق پزشکی در رشته ‌های مختلف علوم پزشکی تدریس می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به این که بسیاری از دانشجویان، استادان و پزشکان علاقه مند به پیوند علوم سلامت با مفاهیم و تعالیم دینی هستند، در این دوره ها تلاش می شود تا از دریچه دیگری و با بهره‌گیری از آموزه ‌های اسلامی به مباحث پزشکی و دینی پرداخته شود.

وی تصریح کرد: امروزه چارچوب فکری حاکم بر پزشکی، دنیاگرایانه و بدون لحاظ کردن بعد روحانی آن تعریف می شود و لازم است دانشجویان پزشکی با نگاهی جامع نسبت به انسان، گام های خود را بر پایه هایی محکم و استوار بنا بگذارند؛ در این صورت است که اخلاق پزشکی اصیل و پایدار قابل تحقق خواهد بود.

حیدری خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه‌ های علوم پزشکی به عنوان اعضای جامعه سلامت و پژوهشگران و استادان این حوزه، برای برخورداری از گنجینه ارزشمند معارف دینی، نیاز به آموزش و کسب دانش، مهارت و شایستگی‌ های لازم دارند تا ضمن بهره‌ گیری از این معارف، زمینه استفاده از آن ها را در سلامت جامعه و گیرندگان خدمت فراهم نمایند.

سال گذشته نیز مدارس تابستانی سلامت و دین در قالب سه دوره «فلسفه پزشکی»، «علوم قرآن و حدیث در سلامت» و «اخلاق پزشکی» از 17 مردادماه تا دوم شهریورماه در دانشکده سلامت و دین دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز