مدیر کل ورزش و جوانان استان قم:

۳۰ مسجد در قم به لوازم ورزشی تجهیز شده اند/ تلاش برای معافیت از پرداخت عوارض باشگاه های خصوصی در قم

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۰۷:۳۷:۲۰
کد خبر: ۷۳۴۹۹۱
۳۰ مسجد در قم به لوازم ورزشی تجهیز شده اند/ تلاش برای معافیت از پرداخت عوارض باشگاه های خصوصی در قم
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: می توان بخشی از مشکلات موجود بین باشگاه داران بخش خصوصی را با همکاری شهرداری قم برای معافیت از پرداخت عوارض مرتفع کرد که این امر گام بلندی برای رشد و توسعه ورزش همگانی را در بر خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسن عابدی در جلسه شورای ورزش‌های همگانی استان، که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در دو سال گذشته شاهد بهره‌مندی و استفاده دستگاه‌ها از ظرفیت ورزش همگانی بودیم که دستگاه‌ها و خانواده دستگاه‌ها در بهره‌مندی از این ظرفیت قانونی دخیل بودند.

وی با طرح این مطلب که این ظرفیت، بهترین ظرفیتی بوده که دستگاه‌ها می‌توانند با استفاده از اعتبارات مالی خود، در جهت ترویج فرهنگ همگانی گامی بردارند گفت: ما فاصله بسیاری با سرانه فضای کشور داریم که این سرانه در استان 50 سانتی‌متر بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: باشگاه‌های خصوصی که در اماکن غیرتجاری فعالیت می‌کنند عوارض تغییر کاربری ورزشی پرداخت می‌کنند که با همکاری شهرداری قم برای معافیت از پرداخت عوارض، بخشی از مشکلاتشان حل می‌شود.

عابدی تصریح کرد: پوشش امنیتی و پوشش تصویری مسابقات فوتسال تیم لیگ برتری قم توسط نیروی انتظامی و صداوسیمای استان اگر رایگان انجام شود، کمک شایانی به این تیم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وجود 20 پایگاه ورزش صبحگاهی در استان قم تأکید کرد: مکان‌های سرپوشیده تخصصی برای ورزش بانوان در شهر قم بسیار کم بوده و شهرداری قم بهتر است بخشی از سالن‌های سرپوشیده در حال احداث را به ورزش بانوان اختصاص دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: شهرداری یک درصد از اعتبارات خود را می‌تواند به سازمان فرهنگی ورزشی قرار دهد تا در جهت ترویج ورزش همگانی گام بردارد.

عابدی خاطرنشان کرد: اعتبارات باید در قالب هیئت‌های ورزشی تخصیص داده شود و اگر برنامه‌ها با مشارکت هیئت‌های ورزشی انجام شود، منعی برای تخصیص اعتبارات وجود ندارد، اما به‌طور خاص به مجموعه‌ها اعتبار تخصیص داده نمی‌شود.

وی مطرح کرد: در اواخر سال 96 کمیته ورزش همگانی مساجد تصویب شد و گلایه اعضای این کمیته از آموزش‌و‌پرورش بوده که در جلسات این کمیته نمایندگانی از آن‌ها حضور نداشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: در سال گذشته 20 رشته ورزشی در مسابقات کانون مساجد استان در دستور کار قرار داشت که شش هزار و 300 نفر در آن شرکت کردند.

عابدی ابراز کرد: در هفته تربیت‌بدنی که در ده نقطه استان ایستگاه‌های ورزش همگانی برگزار شد، چهار هزار نفر شرکت کرده و در زمستان سال گذشته پنج هزار نفر در طرح مذکور شرکت کردند و درمجموع 15 هزار نفر در طرح ورزش مساجد شرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری، 30 مسجد با لوازم ورزشی تجهیز شدند که این تعداد تا اواخر سال جاری به 40 مسجد می‌رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز