معاون شهردار قم خبر داد

انجام مطالعات تعیین مسیرهای جاذب دوچرخه‌سواری در شهر قم

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۱۲:۳۸:۲۰
کد خبر: ۷۳۹۴۷۰
انجام مطالعات تعیین مسیرهای جاذب دوچرخه‌سواری در شهر قم
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مقدمات مطالعاتی برای تدوین مسیرهای جاذب برای دوچرخه‌سواری در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عباس ذاکریان با اشاره به برنامه‌های شهرداری قم برای توسعه حمل‌ونقل پاک در شهر قم، اظهار کرد: گسترش مسیرهای پیاده‌ اطراف هسته مرکزی شهر قم از سیاست‌های شهرداری در راستای کاهش آلودگی هوا و محدودیت عبور و مرور خودروهای سواری در اطراف حرم مطهر بوده که برای این منظور نیز در روزهای آینده پیاده راه ارم به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسیده و تردد هرگونه وسایل نقلیه موتوری در آن ممنوع شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با تاکید بر اینکه در این پیاده‌راه دو دستگاه خودروی برقی امر جابه‌جایی افراد را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: توسعه حمل‌ونقل پاک مانند دوچرخه‌سواری از دیگر جهت‌گیری‌های مهم شورای شهر قم و شهرداری در مسیر حرکت در راستای سیاست‌های کلی هوای پاک است.

ذاکریان با بیان اینکه مقدمات مطالعاتی برای تدوین مسیرهای جاذب برای دوچرخه‌سواری در حال انجام است، گفت: در این طرح مسیرهای کوتاهی که جذابیت و ایمنی لازم برای دوچرخه‌سواری را دارا بوده مشخص خواهد شد.

وی اظهار کرد: به دلیل عدم استقبال کافی از طرح‌های گذشته در زمینهٔ استفاده عمومی از دوچرخه، ایستگاه‌های موجود در حال جمع‌آوری است، 8 ایستگاه با بیش از 320 دوچرخه در نظر گرفته‌شده بود که با جانمایی‌های اشتباه و عدم ایمنی لازم مسیرهای در نظر گرفته‌شده با استقبالی از سوی شهروندان مواجه نشده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز