مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خبر داد

تشکیل مجمع خیرین ازدواج در قم

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۰۸:۲۶:۱۰
کد خبر: ۷۳۹۷۲۷
تشکیل مجمع خیرین ازدواج در قم
مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: با همکاری شورای هماهنگی بانک ها در اعطای تسهیلات ازدواج؛ این استان در بحث تسهیلات ازدواج گام های موثری برداشته است و از استانهای پیش رو می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسن عابدی در دیدار با آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، برگزاری آموزش مهارتی زندگی مشترک را دیگر برنامه های این اداره کل ذکر کرد و ابراز امیدواری نمود که این روند با همکاری ارگانهای دولتی و خصوصی روز به روز گسترده تر شود.

وی با اشاره به برگزاری هفته ازدواج از 22 تا 28 مردادماه جاری اظهار کرد: از سوی وزارت ورزش و جوانان دستورالعملی به کلیه استان ها ابلاغ شده است که هم این اداره کل و هم سایر دستگاه های اجرایی برنامه های متنوعی در راستای آسان سازی و تشویق ازدواج کارکنان خود داشته باشند.

وی با بیان این که در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان قم نیز استاندار برروی این مساله تاکید داشت، خاطرنشان کرد: برنامه های متنوعی برای این هفته در نظر گرفته شده است.

وی برپایی نمایشگاه با موضوع ازدواج در خانه جوان (فرهنگسرای جوان) واقع در بلوار امام موسی صدر (خاکفرج) را از جمله این برنامه ها برشمرد و افزود: در این نمایشگاه؛ دستگاه ها و نهادها ظرفیت ها، توانمندی ها و امکانات خود را در زمینه ازدواج آسان به نمایش می گذارند و بسته ای تشویقی در رابطه با تسهیل ازدواج به مراجعان ارائه می دهند.

عابدی به برگزاری کارگاه های آموزشیِ زوج های جوان پیش، حین و پس از ازدواج اشاره کرد و گفت: برگزاری این کارگاه ها اثرهای خوبی را به همراه داشته است و به تازگی نیز تفاهم نامه ای را با دادگستری به منظور آموزش زوج های متقاضی طلاق داشته ایم.

وی افزود: زوج های متقاضی طلاق، قبل از ثبت دادخواست طلاق باید در این کارگاه های آموزشی شرکت کنند و بسیاری از زوج ها بعد از شرکت در این کارگاه ها از طلاق انصراف داده و بازگشت به زندگی داشته اند.

مدیرکل ورزش و جوانان قم از دستگاه های استان خواست برای زمینه سازی ازدواج کارکنان خود، بسته های تشویقی مهیا کنند.

عابدی همچنین از ثبت مجمع خیرین ازدواج خبر داد و خاطرنشان کرد که نخستین جلسه آن دوشنبه جاری با حضور استاندار برگزار می شود.

وی با اشاره به فعالیت های سازمان های مردم نهاد (سمن ها) در زمینه ازدواج اظهار کرد: به برکت وجود حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و مراجع عظام تقلید در قم؛ گام های موثری در زمینه ازدواج در استان برداشته شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز