رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم:

۱۴ ایستگاه در خط B متروی قم جانمایی شده است

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۰۹:۰۱:۵۱
کد خبر: ۷۴۰۱۱۹
۱۴ ایستگاه در خط B متروی قم جانمایی شده است
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شورای اسلامی شهر قم گفت: طرح مسیر خط B متروی قم از پردیسان به سمت چهار راه بازار با 14 ایستگاه به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، روح الله امراللهی اظهار داشت: کار کارشناسی و مطالعاتی دقیق در این خط و ایستگاه های آن صورت گرفته است تا تکمیل کننده خط A متروی قم باشد.

وی افزود: احداث یکی از ایستگاه های مترو که در حد فاصل میدان مطهری به سمت عمار یاسر در نظر گرفته شده است بعد از برگزاری جلسه ای با شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم تصویب خواهد شد تا مشکلی به تیمچه بازار قم وارد نشود.

وی ادامه داد: درصدد افزایش خطوط متروی قم و بهره برداری مناسب در راستای کاهش ترافیک شهری هستیم.

امراللهی با اشاره به خط A‌ متروی قم گفت: عملیات اجرایی این خط در حال اجراست و در سال آینده به بهره برداری برسد.

وی در ادامه اظهار کرد: جانمایی پایانه مسافربری در جهت های مختلف باید در قم با جدیت پیگیری تا از آمد و شد اتوبوس های بین راهی به داخل شهر جلوگیری و از ترافیک شهر کاسته شود.

امراللهی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بار سنگین ترافیک در تقاطع 72 تن قم وجود دارد که با جانمایی پایانه های مسافربری شاهد کاهش این بار ترافیکی خواهیم شد، ضمن این که با بازگشایی محورهای عمار یاسر و خیابان جمهوری نیز بار ترافیکی قم در این تقاطع کاهش می یابد.

وی همچنین از بهره برداری بلوارهای فردوسی، شهدای روحانی، محتشم کاشانی، تعاون و روحانی تا پایان سال جاری خبر داد.

امراللهی اضافه کرد: به علت تعداد بالای شرکت های تاکسیرانی درآمد ها با هزینه ها همخوانی ندارد از این رو نیازمند ادغام شرکت های تاکسیرانی در این حوزه هستیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 6 هزار و 500 دستگاه تاکسی در قم فعال است که مازاد ظرفیت استاندارد این شهر بوده که اگر ساماندهی نشود در آینده مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

وی همچنین از فعالیت 270 دستگاه اتوبوس در قم خبر داد و گفت: از این تعداد 85 دستگاه اتوبوس ملکی است و 85 دستگاه دیگر نیاز به تعمیر و بازسازی دارد.

امراللهی با اشاره به فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی قم تصریح کرد: نوسازی اتوبوس ها در قم با چالش روبروست که باید ساماندهی شود، ضمن این که توسط شهرداری قم بودجه نوسازی اتوبوسرانی 170 میلیارد ریال پیش بینی شده است و خرید اتوبوس 100 میلیارد ریال است.

وی به عدم استقبال مردم از اتوبوس های درون شهری اشاره کرد و گفت: این امر دلایل مختلفی از جمله افزایش فاصله زمانی بین خطوط دارد که باعث شده استفاده از حمل و نقل عمومی به بن بست برسد.

وی تاکید کرد: نیاز به بازمهندسی و بازنگری مجدد در خطوط اتوبوسرانی داریم تا مسیر خطوط تغییر پیدا کند.

نظر شما