استاندار قم:

تحکیم خانواده مستلزم پایبندی زوج ها به حقوق یکدیگر است

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۰۸:۳۰:۳۹
کد خبر: ۷۴۰۵۳۵
تحکیم خانواده مستلزم پایبندی زوج ها به حقوق یکدیگر است
استاندار قم با بیان اینکه زن به عنوان یک عنصر ارزشمند در تحقق و تکمیل فرایند یک جامعه کامل نقش بسزایی دارد، گفت: مقید بودن زوج ها به حقوق یکدیگر نهاد خانواده به عنوان یک جامعه کوچک را مستحکم و پا برجا می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مهدی صادقی در آیین جشن ازدواج آسمانی در تالار معصومیه فرمانداری قم، اظهار داشت: زن باید در خصوص حقوق خود در محیط خانواده به آگاهی و رشد لازم برسد، چرا که اگر این حقوق مطالعه و سپس مطالبه شود، به دلیل رعایت حقوق زوج ها از سوی یکدیگر با معضل هایی از قبیل فروپاشی و اضمحلال خانواده مواجه نخواهیم بود، چرا که بیشتر گرفتاری ها ناشی از اضافه خواهی است.

استاندار قم با تبریک اول ذی الحجه سالروز پیوند فرخنده و آسمانی امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) افزود: محور اصلی و بخش قابل توجهی از نظام آفرینش را زنان تشکیل می دهند، و همچنان که در کانون خانواده محوری ترین نقش را عهده دار هستند، در تربیت نسل های آینده نیز نقش عمده و بسیار مهمی را ایفا می کنند.

صادقی با بیان اینکه شناخت زن و مرد از هم حرکت جامعه در مسیر درست و مبتنی بر نظم موجود در آفرینش که همه بایدها و نباید های آن مشخص است، را در پی دارد، گفت: در صورتی که حقوق لازمه خود را نشناخته و در جهت تامین آن تلاش نکنند، با مشکلات متعددی در زندگی فردی و اجتماعی روبرو می شویم.

استاندار قم، خانواده را کوچکترین و در عین حال تاثیرگذارترین نهاد جامعه دانست و تاکید کرد: اگر در این جامعه کوچک حقوق ها رعایت شود، زندگی بهشت می شود، و هر آنچه که لبریز از عاطفه و محبت است متبلور و نمایان خواهد شد‌.

معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران نیز دراین مراسم شیوه زندگانی مشترک نخستین امام شیعیان و دختر گرامی پیامبر اسلام (ص) را که آثار و برکت های آن تا سال ها و قرن های متمادی متوجه همه بشریت است را بهترین الگو برای نسل امروز دانست و گفت: اگر به دنبال نخبگی، آرامش و آسایش هستیم باید این خانواده و خلق و خو و سیره و رفتار آن را به خوبی بشناسیم.

در پایان این مراسم از پنج تن از بانوان موفق در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز