استاندار قم:

تشکل های مردم نهاد نقش موثر در افزایش مشارکت های مردمی دارند/ پیشرفت کشور بدون حضور مردم در عرصه های مختلف امکان پذیر نیست

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۰۸:۵۱:۲۲
کد خبر: ۷۴۰۵۴۶
تشکل های مردم نهاد نقش موثر در افزایش مشارکت های مردمی دارند/ پیشرفت کشور بدون حضور مردم در عرصه های مختلف امکان پذیر نیست
استاندار قم با بیان اینکه پیشرفت کشور بدون حضور مردم در عرصه های مختلف امکان پذیر نیست؛ اظهار داشت: تشکل های مردم نهاد نقش موثر در افزایش مشارکت های مردمی دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، استاندار قم در نشست با دبیران و اعضای تشکل های مردم نهاد استان قم طی سخنانی مردم را محور حرکت رو به جلوی کشور دانست و گفت: برای قوام کشور و جامعه باید همه امور را به خود مردم واگذار کنیم.

وی تغییر نگرش مسئولان نسبت به سمن ها را در راستای افزایش بهره وری و نقش آفرینی تشکل های مردم نهاد ضروری دانست و افزود: این مسئله در دولت تدبیر و امید به خوبی مورد توجه قرار گرفته است و ثمره ی آن افزایش کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد بوده است.

صادقی در ادامه شناخت تشکل ها از شرایط روز جامعه را لازمه ی تاثیرگذاری هرچه بیشتر در مسئولین و مردم دانست و اظهار داشت: فهم و درک واقعیت ها، شرایط و وضعیت جامعه و مخاطبان از پیش نیازهای فعالیت موثر سمن هاست.

 

n83000393-72490244

وی نبود فرهنگ صحیح مشارکت را از نقاط ضعف کشور عنوان کرد و گفت: ساختار کشور در ابعاد مختلف به گونه ای است که همه امور به دولت و حاکمیت متصل است و این وضعیت باید تغییر پیدا کند تا شاهد افزایش مشارکت های مردمی در زمینه های گوناگون باشیم.

استاندار قم همچنین بر ضرورت حمایت نهادهای دولتی متولی از تشکل های مردم نهاد در راستای دستیابی به برنامه ها و اهداف عام المنفعه ایشان تأکید کرد و گفت: تشکل های مردم نهاد نقش ارزشمندی در راستای تقویت مشارکت های مردمی برعهده دارند و همه دستگاه های اجرایی باید از سمن ها حمایت کنند.

سید محمدرضا هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم نیز با اشاره به اهتمام مجموعه ی سیاسی استان قم در راستای پیگیری جدی مطالبات و دغدغه های تشکل های مردم نهاد اظهار داشت: حمایت از سمن ها جزء سیاست های اصلی دولت یازدهم و دوازدهم است و در استان قم نیز با جدیت پیگیری می شود.

هاشمی حضور و مشارکت مردم را در کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی، بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: مشکلات و موانع راه  سمن ها در جلسات مشترکی با مدیران اجرایی مربوطه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم نیز در این جلسه استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد را در تأمین امنیت و آرامش در جامعه مؤثر دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان به دنبال توطئه و تفرقه در جامعه هستند، سمن ها می توانند با جلب مشارکت و اعتماد مردم در جامعه وحدت آفرین باشند.

IMG_6475 [640x480]

 

عطاءالدین قاسمی با بیان اینکه امروز تشکل های مردم نهاد در حوزه های گوناگون باید برای ارتقاء شاخص های فرهنگی و اجتماعی در کشورمان تلاش کنند، گفت: تشکل های مردم نهاد می توانند به عنوان حلقه های واسط میان دولت و مردم، مشکلات و درخواست های شهروندان را از دستگاه های اجرایی مطالبه کنند و بدون شک دولت نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

در این جلسه که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان قم و جمعی از کارشناسان دستگاه های اجرایی ذیربط برگزار شد، برخی از دبیران و اعضای تشکل های مردم نهاد دیدگاه ها، مطالبات و موانع پیش روی این مجموعه های مردمی را بیان کردند.

در استان قم بیش از 100 تشکل مردم نهاد در حوزه های گوناگون محیط زیستی، آسیب های اجتماعی، امور جوانان، زنان و کودکان، امور فرهنگی، خیریه ها و بهداشت و درمان به ثبت رسیده است که نیمی از این تشکل ها فعال بوده و در سال های گذشته اقدامات مؤثری برای آموزش و توانمندسازی این تشکل ها به انجام رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز