ارائه آموزش مهارت های زندگی به زوج های جوان قمی

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۰۹:۰۷:۵۵
کد خبر: ۷۴۰۵۵۸
ارائه آموزش مهارت های زندگی به زوج های جوان قمی
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: 18 هزار و 700 زوج جوان قمی در قالب 142 همایش آموزشی با مهارت های زندگی مشترک آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی پارسانیا در این خصوص گفت: به منظور کاهش آمار طلاق، تحکیم خانواده و آشنایی زوج های جوان با مهارت های زندگی مشترک از ابتدای سال 94 طرح زندگی پایدار با مصوبه ستاد ساماندهی امور جوانان در این استان اجرا شد.

وی آشنا نبودن زوج های جوان با مهارت های زندگی مشترک را از جمله عوامل مهم درخواست طلاق در این استان برشمرد و ادامه داد: این طرح به منظور آشنا شدن زوج های جوانی است که به تازگی ازدواج کرده اند و درقالب برگزاری همایش های هفتگی د خانه جوان قم برگزار می شود.

وی تاییدیه حضور در همایش آموزش مهارت های زندگی مشترک را یکی از مدارک وام ازدواج در قم دانست و افزود: زوج های جوانی که درخواست دریافت وام ازدواج را دارند، باید در کلاس های آموزشی شرکت کرده باشند.

پارسانیا با اشاره به استفاده از مشاوران و روانشناسان برجسته در این دوره های آموزشی گفت: بر اساس نظرسنجی انجام شده رضایتمندی عمومی از این همایش های آموزشی 85 درصد است ضمن اینکه 84 درصد از زوج های شرکت کننده در این دوره های آموزشی برگزاری دوره های تکمیلی را خواستار شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون 10 دوره آموزش تکمیلی برای زوج های جوان استان نیز برگزار شده است ادامه داد: ثبت نام زوج های جوان که حتی قصد گرفتن وام ازدواج را هم ندارند آزاد و بدون مانع است و زوج های جوان می توانند با تماس به شماره 36564710 – 025 برای حضور در این همایش ها ثبت نام کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم زمان برگزاری این همایش ها را ساعت 8 تا 12 روز پنجشنبه هر هفته در خانه جوان قم اعلام کرد و ادامه داد: علاوه بر همایش های آموزشی و برگزاری دوره های تکمیلی زوج هایی که علاقمند به ادامه این دوره ها هستند به مراکز مشاوره که خدمات ویژه ای ارئه می کند، معرفی می کنیم.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه میان دادگستری و اداره کل ورزش و جوانان قم برای برگزاری کارگاه های آموزشی زوج های در معرض طلاق افزود: این زوج ها مکلف هستند که در این کارگاه های آموزشی شرکت کنند که تاکنون 3 هزار و 800 زوج در قالب برگزاری هفت همایش در این کارگاه ها حضور داشتند که این کارگاه ها نقش مهمی در کاهش طلاق طی چند ماه گذشته در این استان داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز