۱۴ میلیارد تومان کمک‌های مردمی به کمیته امداد پرداخت شد

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۱۰:۵۷:۰۳
کد خبر: ۷۴۱۵۰۳
۱۴ میلیارد تومان کمک‌های مردمی به کمیته امداد پرداخت شد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم گفت: در چهار ماه نخست سال جاری بالغ‌بر ۱۴ میلیارد تومان درآمد کمیته امداد بوده که ۳۷ درصد این مبلغ در قسمت عمرانی و ۶۳ درصد نیز در بخش کمک به فقرا هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، جلسه شورای زکات استان قم با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد سعیدی امام‌جمعه قم و برخی از مدیران استانی در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد سعیدی اظهار داشت: اهمیت زکات به‌قدری است که روزه شخصی که زکات پرداخت نمی‌کند موردقبول خداوند واقع نشده و طبق روایات، پرداخت زکات یکی از عوامل افزایش طول عمر انسان است.

وی با اشاره به متصل بودن پیوندهای مؤمنان به همدیگر افزود: حرکات حسنه مسلمانان افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و سبب رشد امور خیر در جامعه می‌شود.

امام‌جمعه قم گفت: مشکلات کنونی اقتصادی کشور یکی از مهم‌ترین مسائل بوده و در این شرایط شاهد افزایش کمک‌های مردم به نیازمندان هستیم و این خصلت مردم باید موردتوجه مسئولان قوای سه‌گانه قرار گیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: با وجود تأثیر استکبار جهانی بر مردم و مسئولان کشورهای مختلف، ملت ایران تحت تأثیر آن‌ها نبوده و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، در رأس و بدنه نظام افراد دلسوز بسیاری وجود دارد.

در بخشی از این جلسه، اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم عنوان کرد: مردم در هر زمانی که لازم بوده وارد صحنه شده‌اند و استان قم رتبه نخست جمع‌آوری صدقات را در کشور دارا است.

وی با اشاره به افزایش 18 درصدی کمک‌های مردم به کمیته امداد در سال جاری، تصریح کرد: در حوزه زکات در سال گذشته 36 میلیون و 500 هزار تومان جذب منابع مالی وجود داشته که این رقم در سال جاری به 172 میلیون و 900 هزار تومان افزایش پیداکرده است.

میرشکار خاطرنشان کرد: در چهار ماه نخست سال جاری بالغ‌بر 14 میلیارد تومان درآمد کمیته امداد بوده که 37 درصد این مبلغ در قسمت عمرانی و 63 درصد نیز در بخش کمک به فقرا هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم با اشاره به رشد دو برابری مراجعات مردم به کمیته امداد، ابراز کرد: طرح احسان احسن طرحی است که علاوه بر کمک‌های مردمی، در پی استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف استان بوده تا بتواند در تأمین جهیزیه دختران نیازمند استان گام مثبتی بردارد.

در بخشی از این جلسه، رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم تأکید کرد: این سازمان 26 هزار خانوار را تحت حمایت خود داشته و در سال جاری 22 هزار میلیارد تومان به این سازمان اختصاص داده‌شده و هزار 300 خانوار نیز به جمعیت تحت پوشش اضافه‌شده است.

وی کمک‌های غیر نقدی مردم به نیازمندان را بیش از گذشته دانست و عنوان کرد: 45 مرکز نگهداری از کودکان معلول و بدون سرپرست در استان قم وجود دارد که بالغ‌بر دو میلیارد تومان از اعتبارات دولتی برای پرسنل این مراکز هزینه شده و سایر مبالغ از کمک‌های مردمی جمع‌آوری می‌شود.

در بخشی از این جلسه، سید محمدرضا هاشمی ترویج معارف قرآنی را یکی از مهم‌ترین اقدامات برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و تأکید کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با ارائه تسهیلات مهم در راستای افزایش اشتغال، فعالیت‌های ارزشمندی را در جهت کاهش مشکلات افراد آسیب‌پذیر اقتصادی انجام داده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تصریح کرد: انتظار می‌رود کمک‌های بدون واسطه مردم سبب کاهش نیازمندان استان قم شده و در سال‌های آتی شاهد وجود هیچ شخص نیازمند در استان نباشیم.

نظر شما