رئیس مجلس شورای اسلامی:

اولویت نخست گردشگری قم، زائران هستند

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۱۰:۵۹:۲۱
کد خبر: ۷۴۱۵۰۹
اولویت نخست گردشگری قم، زائران هستند
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اولویت بندی محورهای گردشگری قم گفت: با توجه به ورود سالانه میلیون ها زائر به این شهر محور اصلی گردشگری قم زائران هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی، در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی این استان گفت: هتل داری از دیگر اولویت های گردشگری است که باید در قم مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به زائر پذیر بودن این استان، صنعت هتل داری، صنعتی اشتغال زا محسوب می شود، ضمن این که باید تلاش کرد تا ویزای زائران عراقی را از دو ماه به سه ماه افزایش داد تا مدت ماندگاری آنها در شهر قم و دیگر شهرها بیشتر شود که کمک بزرگی به صنعت هتل داری خواهد شد.

وی ساماندهی خانه مسافرها را برنامه ای مفید ارزیابی کرد و افزود: بخش قابل توجهی از زائران پاکستانی وعراقی که به قم می آیند اغلب از اقامت گاه های ارزان قیمت استقبال می کنند بنابراین با ساماندهی خانه مسافرها ضمن کمک به این دسته از زائران، به اقتصاد صاحبان خانه مسافرها نیز کمک می شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در قم ظرفیت های بوم گردی و کویر نوردی وجود دارد، اما ز اولویت های بعدی گردشگری است که برای جذب توریست در این بخش باید از توان و ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

لاریجانی ادامه داد: صنایع دستی از دیگر اولویت های میراث فرهنگی قم می باشد و با توجه به ظرفیت های خوبی که در قم وجود دارد می تواند اشتغال پایدار ایجاد کند، مانند انگشتر سازی و دیگر رشته های هنری موجود که حتی می توان جزء مشاغل خانگی نیز روی آنها سرمایه گذاری کرد.

وی بر لزوم تعامل همه دستگاه های استان با بخش گردشگری تاکید کرد و افزود: کار بسیار خوب و ارزنده ای است که میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبحث حمل و نقل زائران را نظارت داشته باشد که به طور حتم قادر خواهد بود خدمات بهتری را به زائران ارائه دهد.

وی با اشاره به لزوم حضور بخش خصوصی در طرح های گردشگری قم گفت: در شرایط فعلی بخش خصوصی در توسعه و تقویت زیر ساخت های صنعت گردشگری قم نقش خوبی ایفا می کند.

لاریجانی در پایان، ابراز امیدواری کرد که با تغییر مدیریت تحولات مثبتی در صنعت گردشگری قم صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز