آیت الله نوری همدانی:

واقعه غدیر مانند عاشورا در متن جامعه قرار گیرد

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۱۴:۲۸:۲۲
کد خبر: ۷۴۲۸۸۸
واقعه غدیر مانند عاشورا در متن جامعه قرار گیرد
یکی از مراجع تقلید با اشاره به واقعه عاشورا گفت: جریان غدیر باید مانند واقعه عاشورا باشد، مردم از اول به صورت گسترده واقعه عاشورا را مجسم کرده‌اند و مردم آماده آمدن عاشورا هستند ولی در رابطه با موضوع غدیر این اتفاق نیفتاده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با جمعی از مسؤولان اردویی بسیج مستضعفین و ستاد بین المللی بازسازی واقعه غدیر، با اشاره به اینکه این فعالیت بسیار ارزشمند است، گفت: این فعالیت بسیار اثرگذار است که توانسته‌اید جریان غدیر را بازسازی کنید.

این مرجع تقلید با اشاره به واقعه عاشورا اظهار کرد: جریان غدیر باید مانند واقعه عاشورا باشد، مردم از اول به صورت گسترده واقعه عاشورا را مجسم کرده‌اند و مردم آماده آمدن عاشورا هستند ولی در ارتباط با موضوع غدیر این اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه در ایام محرم وقتی به هر مکانی وارد می‌شویم یاد جریان عاشورا می افتیم، ادامه داد: باید در متن جامعه این اتفاق شکل بگیرد مردم و باید مانند جریان عاشورا با همان شور در انتظار غدیر باشند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت واقعه غدیر گفت: موضوع تعیین رهبر و امام برای جامعه اینقدر اهمیت دارد که خداوند خود رهبر و امام برای جامعه تعیین کرده و این انتخاب را به مردم واگذار نمی‌کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه شیعه امامیه بر این اعتقاد است که باید امام و رهبر از طرف خداوند انتخاب شود، اظهار کرد: به همین خاطر است که رهبران و امامان از تمام جهات والا هستند و واقعه غدیر این موضوع را می‌خواهد نشان دهد.

وی با اشاره به انتخاب امام علی (ع) و کامل شدن دین توسط این موضوع گفت: باید تلاش کنید این موضوع به بطن جامعه بیاید مانند واقعه غدیر که مردم خودشان پیگیر واقعه غدیر باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید نهج البلاغه را مطالعه کنید و همچنین ببینیم امام علی(ع) به عنوان رهبر چه خواسته‌هایی داشتند، ادامه داد: باید نهج البلاغه را در بین مردم رواج دهیم، زیرا بهترین کتاب بعد از قرآن این کتاب است که در تمام مسائل مطالبی دارد و همچنین هیچ امامی مانند امام علی(ع) در ارتباط با جریان‌های اسلامی خطبه ندارند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به وضعیت قشر ضعیف جامعه گفت: مسؤولان جامعه باید زندگیشان در حد زندگی قشر ضعیف جامعه باشد تا بر فقرا فقر سنگینی نکند.

وی ادامه داد: مردم باید از مسؤولان این موضوع را بخواهند، زیرا حکومت، حکومت علوی است و باید آنچه امام علی(ع) خواسته‌اند عملی شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید برای ما درد باشد که با شکم سیر بخوابیم و یک نفر گرسنه باشد گفت: مسؤولان باید به فکر فقرا باشند، باید خودشان را در حد فقیران ببینند، با کاخ نشینی و مخارج بیش از حد نمی‌توان به درد قشر ضعیف پرداخت و مشکلات را حل کرد.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: مردم باید از مسؤولان بخواهند تا الگوی خودشان را امام علی(ع) قرار دهند تا مشکلات حل شود.

وی در ادامه خطاب به مسؤولانگفت: مردم ستون جامعه هستند، در برابر دشمنان این مردم ایستادگی می‌کنند، در 8 سال دفاع مقدس این مردم به جبهه رفتند و جوان و خون دادند و باید به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز