آیت الله مکارم شیرازی:

غدیر محور بیان تمام مسائل اخلاقی و اعتقادی باشد

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۰۷:۴۵:۳۸
کد خبر: ۷۴۳۰۶۱
غدیر محور بیان تمام مسائل اخلاقی و اعتقادی باشد
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: در تبیین و تشریح واقعه غدیر باید تمام مسائل اخلاقی و اعتقادی و فضائل امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) را بیان کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیرخم افزود: بیان واقعه غدیر نباید ما را از دیگر فضائل حضرت علی(ع) و مسائل مرتبط با امامت و ولایت غافل بسازد و نباید فضائل امیرمؤمنان را در غدیر منحصر و خلاصه کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه غدیر به لحاظ کمی و کیفی و ویژگی های منحصربفرد مهمترین حادثه زمان پیامبر اکرم(ص) است، خاطرنشان کرد: متأسفانه پس از غدیر برخی مسائل سیاسی به قدری پررنگ شد، تا جایی که برخی آن را فراموش کردند، اما گروهی از علما و حتی شاعران در قرن های مختلف قیام کرده و در رابطه با غدیر کتاب های بسیاری نوشتند.

وی با بیان اینکه ما هیچگاه از حرف حق خود کوتاه نمی آییم، اما به مقدسات اهل سنت هم توهین نمی کنیم، گفت: باید واقعیت ها را بگوییم، اما اهانتی به دیگران نشود و واقعه غدیر مایه اختلاف نشود.

وی بر ضرورت آموزش و فرهنگسازی برای نسل جوان و نوجوان و بیان مسائل اخلاقی و اجتماعی در بازسازی واقعه غدیر تأکید کرد و گفت: باید هرچه بیشتر تفسیر نهج البلاغه و کلمات قصار حضرت علی(ع) را منتشر کرده و به کار ببندیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر و جمعی از اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیرخم امروز با برخی از علما و مراجع عظام تقلید در شهر مقدس قم دیدار کرده و گزارشی از برنامه ریزی برای اجرای این برنامه فرهنگی و معنوی را که همه ساله در روز عید غدیر در شهرهای مختلف کشورمان برگزار می شود، ارائه کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز