مدیرکل راه‌آهن استان قم:

راه‌آهن قم به‌زودی به گمرک متصل می‌شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۴:۴۳:۴۴
کد خبر: ۷۴۳۴۱۱
راه‌آهن قم به‌زودی به گمرک متصل می‌شود
مدیرکل راه‌آهن استان قم گفت: برای اتصال راه‌آهن به گمرک قم بیش از ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده که تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن اعتماد در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اتصال راه‌آهن قم به گمرک می‌تواند در کاهش هزینه‌های تولید اثرگذار باشد.

وی اتصال راه‌آهن به گمرک را مسئله‌ای مهم در بهبود وضعیت حمل بار دانست و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته این طرح بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی پیداکرده و امید می‌رود با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در زمان‌بندی در نظر گرفته‌شده افتتاح و آماده بهره‌برداری شود.

مدیرکل راه‌آهن استان قم اعتبار در نظرگرفته‌شده برای اتصال راه‌آهن به گمرک قم را موردتوجه قرار داد و گفت: برای راه‌اندازی این خط مهم و اقتصادی اعتباری بالغ‌بر 9 میلیارد و 300 میلیون تومان در نظر گرفته‌شده که خوشبختانه این اعتبار تأمین‌شده است.

اعتماد ادامه داد: اتصال خطوط راه‌آهن به گمرک و شهرک شکوهیه دو سیاست مهم استانی بوده که می‌تواند روند تولید و اشتغال را با وضعیت بهتری روبه‌رو کند، بیش از دو کیلومتر خط راه‌آهن در داخل گمرک استان جانمایی خواهد شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی افتتاح ایستگاه راه‌آهن گاز مانوری استان در هفته دولت عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طرح ریل‌گذاری ایستگاه راه‌آهن گاز مانوری در گمرک استان هم‌زمان با هفته دولت به‌صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه‌آهن استان قم تأکید کرد: هزینه بار و حمل‌ونقل محصولات صنعتی و تولیدی توسط کانتینری راه‌آهن به‌مراتب بسیار پایین‌تر از حمل‌ونقل جاده‌ای بوده که می‌تواند کمکی در مسیر تولید و اقتصاد واحدهای تولیدی باشد، در حال حاضر ظرفیت گمرک قم بیش از 10 هزار و 200 کانتینر است.

اعتماد ادامه داد: احیای خط راه‌آهن به سیلو قم یکی از رویکردهای اداره کل راه‌آهن استان در سال جاری بوده که برای این منظور بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان میزان پیشرفت فیزیکی اتصال راه‌آهن به سیلوی قم تصریح کرد: این پروژه در حال حاضر بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تلاش می‌شود دو ماه آینده این پروژه به‌صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد، برای راه‌اندازی این طرح درمجموع 28 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان در سال جاری را موردتوجه قرار داد و  ابراز کرد: در سال جاری بیش از 128 میلیارد تومان پروژه اقتصاد مقاومتی تعریف‌شده که باید به‌صورت دقیق اجرایی شود،

اعتماد خاطرنشان کرد: طرح اتصال راه‌آهن به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان یکی از طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی بوده که تاکنون بیش از 60 درصد از زیرساخت‌های آن تأمین‌شده است.

 

نظر شما