دادستان قم خبر داد

دستگیری ۷۰ نفر به دلیل ایجاد تصادف ساختگی در قم

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۴:۵۳:۴۸
کد خبر: ۷۴۳۴۱۴
دستگیری ۷۰ نفر به دلیل ایجاد تصادف ساختگی در قم
دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره با ایجاد مجتمع تخصصی تصادف ها گفت: طی سال گذشته 70 تن در این استان به دلیل ایجاد تصادف های ساختگی دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهدی کاهه روز دوشنبه در دیدار فرمانده انتظامی استان قم، ایجاد این مجتمع را از اقدام های دستگاه قضایی در قم دانست که پزشکی قانونی، نماینده بیمه و قاضی در آن حضور دارند و به پرونده تصادف ها رسیدگی می کنند.

وی در ادامه با بیان این که در قم تعامل بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی کم نظیر بوده به گونه ای که در بسیاری از ماموریت ها دادستان و معاونان دادستان در خط مقدم و در کنار نیروهای پلیس حضور دارند، اظهار داشت: رویکرد دستگاه قضایی همانند نیروی انتظامی جهادی و انقلابی است.

وی به نشست های فصلی مسئولان دستگاه قضایی با فرماندهی انتظامی و کلانتری های استان در راستای کاهش جرایم اشاره و هدف اصلی آن را برداشتن موانع پیش روی نیروی انتظامی در ماموریت ها ذکر کرد.

کاهه با بیان این که حساسیت استان قم باعث شده تا وقوع برخی حوادث جنبه ملی و گاها فرا ملی پیدا کند، گفت: برخورد با بدحجابی به دلیل جریحه دار کردن عفت عمومی همواره در دستور کار پلیس و دستگاه قضایی است.

وی با اشاره به این که اخلال در نظم صرفا استفاده از سلاح سرد نیست بلکه مزاحمت ها، آلودگی صوتی و دور دور کردن خودروها را نیز شامل می شود، افزود: تکرار جرمی مانند آلودگی صوتی هدفمند بوده و با توجه به شعار دادستانی یعنی «قانون در خدمت عدالت« بدون اغماض با این افراد برخورد می شود.

وی با بیان این که تعاملات بین پلیس و دستگاه قضایی به نفع جامعه است به آسیب شناسی برخی جرایم در قم اشاره و افتتاح مجتمع قضایی در قم را از نمونه های آن برشمرد که منتج به کاهش برخی جرایم شده است.

وی در ادامه به ایجاد مجتمع تخصصی فضای مجازی در قم با وجود 3 قاضی و تشکیل شورای فضای مجازی با حضور نمایندگان پلیس فتا، اداره اطلاعات و سپاه در این رابطه اشاره کرد.

کاهه، سپس ضمن تاکید بر مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در قم گفت: هرچه تعامل بین نیروهای انتظامی، عملیاتی و قضایی در استان بیشتر باشد بهتر به نتیجه خواهیم رسید.

فرمانده انتظامی استان قم نیز در این دیدار، بر ضرورت تاسیس و تقویت تمامی کلانتری های استان تاکید کرد.

سردار عبدالرضا آقاخانی با بیان این که هدف دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مشترک است، اظهار داشت: دشمنان در تلاش هستند تا بین این دو سازمان اختلاف ایجاد کنند اما تا به امروز نتوانسته اند به خواسته خود دست پیدا کنند.

وی سپس بر ضرورت ایجاد دو پایگاه پلیس آگاهی در استان تاکید کرد و افزود: نیروهای ستادی دارای توان عملیاتی شناسایی شده اند و در کلانتری ها از وجودشان بهره خواهیم گرفت.

 

نظر شما
پرونده ویژه