همزمان با هفته دولت

طرح گاز رسانی به مجتمع دامپروی دام شهر قم افتتاح شد

۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۱۰:۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۴۵۶۰۳
طرح گاز رسانی به مجتمع دامپروی دام شهر قم افتتاح شد
همزمان با هفته دولت طی مراسمی با حضور استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح گازرسانی به مجتمع دامپروری بخش جعفریه قم به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علیرضا نصیری مدیرعامل شرکت گاز قم در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح در اواخر سال 96 به پایان رسید، و امروز به صورت رسمی گشایش یافت.

وی اعتبار هزینه شده برای این طرح را 40میلیارد ریال دانست و افزود: این طرح شامل 133 کیلومتر خط انتقال فشار قوی و 62 کیلومتر لوله گذاری داخل این مجتمع است.

وی تعداد مشترکان گاز این مجتمع دامپروری را 180 مورد عنوان کرد وگفت: حداکثر مصرف ماهانه گاز این مجتمع برای هر مشترک 12هزار متر مکعب است.

مدیر مجتمع دامپروری دام شهر نیز با بیان اینکه این مجتمع 664هکتاری که 700گوسفند و 600گاو پرواری را در خود پرورش و نگهداری می کند، در شهر جعفریه در 35کیلومتری شمال غربی قم واقع شده است، گفت: این مجتمع یک شهرک بزرگ خدماتی و میدان بزرگ خدمات دامپروری 12 تا 14 استان محسوب می شود، و برای تبادل دامی پنج هکتار زمین را اختصاص داده است.

ناصر رعیت پور با بیان اینکه در مجتمع یاد شده 30کاروانسرای دامی وجود دارد، که دام های وارداتی از سایر استان ها در آن نگهداری می شود، میزان گوشت‌ تولیدی گوسفندی این مجتمع را 6 تا 8هزار تن وگوشت گاوی را نیز 8 تا 9هزار تن ذکر کرد و افزود: این مجتمع به صورت دائم دارای 856سکنه است، و دامداران آن از ساعت 5 تا 24 در آن حضور دارند.

وی گفت: امسال برای نخستین بار چهار میلیارد و 200میلیون ریال از محل ارزش افزوده به این مجتمع اختصاص پیدا کرد، و اگر سهم آن از این محل به صورت کامل پرداخت شود، تکمیل زیرساخت های آن امکانپذیر می شود.

همچنین آبیاری تجمیعی اراضی 1050هکتاری دشت طغرود قم دومین طرح به بهره برداری رسیده در بخش جعفریه با اعتباری بالغ بر 63میلیارد ریال بود.

در سفر استاندار قم به بخش جعفریه 61 طرح کشاورزی با اعتبار560 میلیارد ریال و اشتغالزایی 690 تن به بهره برداری رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز