همزمان با هفته دولت صورت گرفت

افتتاح ۳ پروژه شرکت فولاد غرب آسیا در قم

۱۳۹۷/۰۶/۰۹ - ۱۱:۱۹:۵۶
کد خبر: ۷۴۷۶۹۲
افتتاح ۳ پروژه شرکت فولاد غرب آسیا در قم
3 پروژه شرکت فولاد غرب آسیا از جمله تصفیه خانه پساب فاضلاب این شرکت با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سه پروژه در شرکت فولاد غرب آسیا با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

نخستین پروژه تصفیه خانه پساب صنعتی بود که این تصفیه خانه روزانه 500 مترمکعب آب آلوده به انواع اسید و روغن را تصفیه می‌کند و آن را به آب کشاورزی تبدیل خواهد کرد که پنج میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شد.

دومین پروژه خط اسلیتینگ با اعتبار هفت میلیارد تومان و ظرفیت 120 هزار تن در سال بود که افتتاح این پروژه برای 12 نفر به صورت مستقیم و برای 25 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال به وجود آورد.  

پروژه سوم هم خط هیدروژن کارخانه فولاد غرب آسیا بود که سوخت مورد نیاز برای کارخانه را تامین می‌کند، این طرح 650 هزار یورو و یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه داشت.

همچنین 30 قطعه اساسی موردنیاز کارخانه فولاد غرب آسیا که توسط مهندسان این کارخانه ساخته شد، با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به نمایش درآمد و کارخانه فولاد غرب آسیا تا 85 درصد به لحاظ قطعات یدکی از واردات بی نیاز شد.

پس از افتتاح پروژه‌های شرکت فولاد غرب آسیا و بازدید لاریجانی از بخش‌های مختلف این شرکت، جشن دستیابی به تولید 40 هزار تن شرکت فولاد غرب آسیا با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

نادر سلیمانی مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا در ابتدای این مراسم با اشاره به حمایت مدیران استان قم از شرکت فولاد غرب آسیا اظهار کرد: استاندار قم و مدیر بانک سپه حمایت زیادی از شرکت فولاد غرب داشتند و این حمایت موجب احیای دوباره شرکت فولاد غرب آسیا و رسیدن به ظرفیت کامل این شرکت شد.

وی ادامه داد: تمام قطعات مورد نیاز شرکت فولاد غرب آسیا را در خود این شرکت ساختیم و دیگر نگرانی در خصوص قطعات در شرکت فولاد غرب آسیا و تحریم نداریم.

مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا افزود: ظرفیت 500 هزار تنی این شرکت محقق شده است و شرکت 600 نیرو دارد. شرکت فولاد غرب آسیا دارای بدهی مالیاتی و بدهی معوقه بانکی نیست، به دنبال افزایش ظرفیت شرکت تا 800 هزار تن هستیم و در صورت حمایت امکان تحقق این افزایش ظرفیت و جذب 360 نیرو دیگر تا دو سال آینده وجود دارد.

سلیمانی با اشاره به طرح تولید فولاد گالوانیزه در شرکت فولاد غرب آسیا اظهار کرد: این طرح با ظرفیت تولید 250 هزار تن در سال، 340 نفر اشتغال زایی دارد و پیشرفت فیزیکی طرح 30 درصد است.

وی ادامه داد: رمز موفقیت طرح احیای شرکت فولاد غرب آسیا حمایت از نیروی انسانی در این شرکت بود، پرداخت به روز حقوق در شرکت انگیزه نیروها برای کار را دو برابر کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز