اجرای فاز دوم پیاده‌راه ارم به زودی آغاز می‌شود

۱۳۹۷/۰۶/۱۳ - ۰۹:۳۷:۰۷
کد خبر: ۷۴۹۱۶۳
اجرای فاز دوم پیاده‌راه ارم به زودی آغاز می‌شود
شهردار منطقه هفت قم با بیان اینکه طرح‌های ادامه پیاده‌راه ارم نهایی شده و در آینده نزدیک در مسیر مناقصه و تعیین پیمانکار قرار خواهد گرفت، گفت: شروع این مرحله حتماً با اطلاع رسانی قوی همراه خواهد بود تا شهروندان، زائرین، مجاورین و کسبه درجریان کار بوده و دچار مشکلات در این زمینه نشوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علیرضا اقبالیان با بیان اینکه در سال جاری با حدود 13 میلیارد تومان اعتبار، 30 پروژه را در دستور کار داریم، گفت: این پروژه‌ها از 3 میلیون تومان تا 5 میلیارد تومان برآورد شده‌اند که موارد مهم آن پیاده راه ارم است.

شهردار منطقه هفت قم با تاکید بر اینکه طرح‌های ادامه پیاده‌راه ارم نهایی شده و در آینده نزدیک در مسیر مناقصه و تعیین پیمانکار قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: شروع این مرحله حتماً با اطلاع رسانی قوی همراه خواهد بود تا شهروندان، زائرین، مجاورین و کسبه درجریان کار بوده و دچار مشکلات در این زمینه نشوند.

اقبالیان اضافه کرد: در حال حاضر اطلاع رسانی به شرکت‌های حفار انجام شده است تا هرگونه تغییر مد نظر این مراکز انجام شود و مقدمات این مهم تاحد مناسبی انجام گردیده تا در آینده نزدیک این پروژه آغاز شود.

وی با اشاره به بخش تکمیل شده پیاده راه ارم، افزود: با توجه به قرارگیری این منطقه در هسته مرکزی شهر و وجود بارگاه حضرت معصومه(س) به این نتیجه رسیدیم که واقعاً این منطقه امکان رفت و آمد خودروهای نقلیه، موتور سیکلت و... را همزمان با رفت و آمد شهروندان و زائران ندارد و باید به سمت ایجاد یک پیاده‌راه مناسب برای زائران و شهروندان رفت، به حمد خدا استارت این پروژه از کمترین متراژ آغاز شد و در نهایت در سال قبل این مهم با همه تبعاتی که ایجاد شد در طول مناسبی آغاز به کار کرد.

شهردار منطقه هفت قم با اشاره به جزئیات پروژه پیاده‌راه ارم، گفت: طول این پروژه 400 متر و عرض آن 21 متر است که پس از طراحی در سال 1394 و گذر از مراحل طراحی نهایی و تاییدات خاصی که باید با توجه به مرکزیت شهر در آن تأمل می‌شد در نهایت طرح نهایی این پروژه در سال 1396 ابلاغ شد و این پروژه در کمترین زمان تعیین پیمان و آغاز گردید، یکی از نقاط مهم در اجرای این پروژه یکی بودن کارگاه و رفت و آمد شهروندان بود و هیچ گونه کندی در حرکت شهروندان ایجاد نشد.

اقبالیان با تاکید بر اینکه در حدود 3.5 میلیارد تومان بودجه برای این پروژه در نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: در سنوات قبل 200 متر مربع فضای سبز در این پروژه وجود داشته که با اجرای این پروژه به هزار و 200 متر مربع افزایش پیدا کرده است، عرض پیاده‌راه‌ها از 3 متر به 21 متر افزایش پیدا کرده است که شب‌ها این سواره راهی که برای خدمت رسانی به زائران در نظر گرفته شده نیز در حال تردد است و وجود و اجرای این پروژه را قابل توجه ساخته است.

وی گفت: در حال حاضر دو دستگاه حمل و نقل برقی برای رفاه حال کسانی که امکان پیاده روی ندارند در حال ارائه سرویس می‌باشد و در اجرای این پروژه به زیباسازی، روشنایی، جنس سنگ‌های مورد استفاده در مسیر و... توجه بسیار مناسبی شده است و با نظارت و تجارب و حضور در سایر شهرهایی که این نمونه پروژه‌ها در آنجا انجام شده است از نزدیک مشکلات احتمالی دیده شده است و با توجه به آب و هوایی قم سعی شده است از مواد اولیه ای استفاده شود که طول عمر و کارایی مناسبی داشته باشند.

شهردار منطقه هفت قم با بیان اینکه در ادامه این پروژه سعی بر آن خواهد شد که حجم عملیات را مرحله ای انجام دهیم و با اطلاع رسانی دقیق همه موراد مورد نیاز همسو شوند و پروژه در مرحله زمان بندی تعریف شده به پایان برسد، تصریح کرد: فاز اول از سه راه چهارمردان تا شبستان می‌باشد که سعی بر آن است که این فاز در دو مرحله انجام شود تا رفت و آمد جاری در صحن فاطمی مختل نشود و فاز دوم نیز از ابتدای شبستان تا چهار راه شهداء خواهد بود.

اقبالیان اذعان کرد: به حمد خدا با اجرای این پروژه انقلاب پیاده راه سازی در شهر قم آغاز شد و باید در مرحله بعدی به سمت ایجاد پارکینگ‌های حاشیه ای، طبقاتی و مکانیزه حرکت کنیم.

نظر شما