دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

مبلغان امید را به جامعه تزریق کنند

۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۰۹:۰۴:۴۰
کد خبر: ۷۴۹۵۵۳
مبلغان امید را به جامعه تزریق کنند
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در گزارشی که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد؛ ایران جزء کشور هایی بود که از نظر شاخص توسعه منابع انسانی که یک شاخصه ترکیبی از آموزش، سلامت و درآمد سرانه است، دارای شاخص توسعه منابع انسانی بالا بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد رضا مخبر دزفولی در همایش مبلغان حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فقیضیه برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی از حوزه های علمیه برخاسته و همچنین تنها نهادی که می تواند از انقلاب پاسداری کند حوزه های علمیه هستند.

وی با اشاره به وضعیت ایران قبل از انقلاب و ایران بعد از انقلاب تصریح کرد: ایران اسلامی بعد از انقلاب توانمندی های فراوانی را به دست آورده که امروز سبب سربلندی ما در جهان شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نظر نهاد های علم شناسی در دنیا ابراز داشت: مجموعه علم شناسی در دنیا که باید بدون در نظر گرفتن مسایل سیاسی نظر بدهند ایران اسلامی را تهدیدی برای خود اعلام می کنند.

وی در ادامه با اشاره به تحریم های بیولوژی افزود: دشمنان کشور ها را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده اند و می خواهند کشور های جنوبی نه تنها به انرژی هسته ای دست پیدا نکنند، بلکه به علم بیو لوژی نیز دست پیدا نکنند.

مخبر دزفولی بیان کرد: دشمنان با بیان سند 2018 و به عبارتی 2050 به دنبال مساله آموزش به تنهایی نبودند و به صراحت می گویند که خواسته های ما یعنی زیر نظر گرفتن کشور های جنوب را در تمامی عرصه ها تحمیل کنند.

وی افزود: اگر ایران اسلامی در بخش انرژی هسته ای و سلول های بنیادین و خط قرمز های جهان استکبار قد علم کرده و جلوی آنها ایستاده همه اش مرهون اعتماد به نفسی است که امام خمینی(ره)، علما و بزرگان به ملت ایران داده اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ایران قبل از انقلاب با 20 دانشگاه و 177 هزار دانشجو انقلاب کرد و امروز 5 میلیون دانشجو در زمینه های تخصصی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه در حال فعالیت علمی است.

وی ادامه داد: آمار سواد در ایران قبل از انقلاب 43 درصد بود و امروز ایران اسلامی از مرز بی سوادی گذشته و بالغ بر 90 درصد باسواد دارد.

مخبر دزفولی گفت: در گزارشی که در سال 2016 منتشر شد ایران جزء کشور هایی بود که از نظر شاخص توسعه منابع انسانی که یک شاخصه ترکیبی از آموزش، سلامت و درآمد سرانه است، دارای شاخص توسعه منابع انسانی بالا بود.

وی با بیان اینکه تا موفقیت های نهایی فاصله زیادی داریم اظهار داشت: البته ما با کشورهای دیگر فاصله زیادی داریم و باید خود را به آنجا برسانیم برای مثال  از 800 مقاله محققان ایرانی یک اختراع ثبت می شود، ولی در کشور های پیشرفته این چنین نیست و از هر دو مقاله یک اختراع ثبت می شود.

وی ادامه داد: کشور های پیشرفته 400 سال عقبه فلسفی، اجتماعی، تربیتی و فکری مبتنی بر عقاید خودشان را دارند اما ایران اسلامی با 40 سال سابقه و درکنار دشمنی دشمنان اسلام به این پیشرفت ها رسیده است و این مساله مایه افتخار ما است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما باید در مرحله نخست پیشرفت هایمان را ببینیم و بعد به دنبال راه حل برای مشکلات باشیم و این بی انصافی است که فقط نیمه خالی لیوان را ببینیم.

وی در ادامه افزود: مشکل ندانم کاری، بی مسئولیتی و خیانت در کشور وجود دارد، اما این مساله نباید مایه دلسردی ما شود زیرا دشمنان اذعان دارند که ایران در حال پیشرفت است، کسی نمی گوید که مشکلات را فراموش کنیم، ما باید در مشکلات کنار مردم باشیم، اما نباید از نقاط قوت خود غافل شویم.

مخبر دزفولی گفت: کشوری که 40 سال گذشته 10 درصد آب آشامیدنی سالم داشت امروز به برکت انقلاب 90 درصد ایران دارای آب آشامیدنی سالم است.

وی در پایان با بیان اینکه مبلغان باید به مردم امید دهند گفت: امید بالاترین ظرفیت جامعه به شمار می رود و نباید بگذاریم این مساله مهم از میان برود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز