معاون استاندار قم خبر داد

استقرار موکب های قمی در کربلا

۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۰۹:۱۳:۵۴
کد خبر: ۷۴۹۵۶۵
استقرار موکب های قمی در کربلا
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: مشکلات استقرار موکب ها در مسیر بین نجف تا کربلا برای پذیرایی از زائران حسینی(ع)در اربعین با همکاری دستگاه های اجرایی استان حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، یونس عالی پور در جلسه ستاد اربعین در فرمانداری قم اظهارداشت: این ستاد با فعالیت کمیته های مختلف از جمله نظارت و ارزیابی، امنیتی و انتظامی، اتباع خارجی، زیرساخت، حمل و نقل، اطلاعاتی، بهداشت و درمان، اطلاع رسانی و فرهنگی شروع به کار کرده تا امسال نیز شاهد حضور گسترده موکب داران قمی دراین حرکت عظیم در اربعین حسینی باشیم.

وی افزود: شرح وظیفه به کمیته ها و دستگاه های مربوطه درجهت تسهیل درارائه خدمات به موکب داران اعلام شده است و جلسه های هماهنگی برگزار و نظارت از عملکرد آنان صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همچنین کمیته ای با حضور مدیران مسئول از محل استقرار موکب ها از مسیر نجف تا کربلا صورت خواهد گرفت تا از نزدیک پاسخگوی مسائل باشیم.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با بیان این که اربعین بزرگترین مانور شیعه است گفت: هرساله شاهد حضور بیشترین موکب ها از قم در کربلا هستیم که این امر نشانگر اهتمام ویژه اقشار مختلف مردم استان به خدمات رسانی به زائران حسینی (ع) است.

وی گفت: باید این حرکت اربعین به گونه ای برنامه ریزی و مدیریت شود که نسبت به سال گذشته باشکوه تر برگزار شود در این زمینه وظیفه حاکمیت کمک کردن به مقدمه حضور موکب ها و اقشار مختلف مردم است.

وی بر اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی در موکب ها تاکید کرد و گفت: مسئولان موکب ها نیز باید در کنار ارائه خدمات به زائران، خوراک فرهنگی و تبلیغ دین اسلام و معرفی سیره اهل بیت(ع) را در دستور کار قرار دهند.

عالی پور بیان داشت: محتواهای فرهنگی در فضای مجازی باید مورد توجه قرار گیرد و این فضا با تبلیغات صحیح مدیریت شود.

وی با اشاره به توطئه های دشمن در کمرنگ جلوه دادن این حرکت باشکوه پیاده روی گفت: آنها با آگاهی درصدد ایجاد اختلاف است که طبق سفارش رهبر معظم انقلاب اسلامی باید با بصیرت وارد عرصه شویم.

وی همچنین با تاکید بر این که در اربعین حسینی باید از زائران در قم نیز پذیرایی ویژه صورت گیرد گفت: در استان قم نیز باید برنامه ریزی ها برای برپایی موکب ها و میزبانی از زائران غیرایرانی و ایرانی پیگیری شود.

عالی پور ادامه داد: سال گذشته در استان قم موکب های غیر ایرانی توسط افغان ها برپا شد که امسال نیز از برپایی چنین موکب هایی استقبال کرده و به آنان اجازه فعالیت خواهیم داد.

وی از زائران حسینی(ع) خواست برای سفر به عراق در صورت امکان از اعزام های کاروانی استفاده کنند و روادید، بیمه و مستندهای قانونی را به همراه داشته باشند تا با مشکل رو برو نشوند.

نظر شما