جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

ندای وحدت از جلسات عزاداری محرم به گوش برسد

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ - ۱۴:۴۴:۱۰
کد خبر: ۷۵۰۱۱۷
ندای وحدت از جلسات عزاداری محرم به گوش برسد
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه ای با اشاره به این که وحدت کشور زمانی مطلوب است که در محور ولایت باشد، آورده است: باید از جلسات عزاداری ماه محرم فقط سخن از وحدت و یکپارچگی به گوش برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در این اطلاعیه آمده است: امام حسین(ع) با قیام بر ضد فساد و ظلمت و نثار جان خود و یارانش در این راه، خود را بر تارک تاریخ نشاند و چراغ راه تمام کسانی شد که ظلم را تاب نمی‌آورند.

 آنچه به این حادثه بزرگ تاریخی هویت بخشیده و عظمت داده است هدف آن یعنی انجام امر به معروف و نهی از منکر است؛ زیرا اباعبدالله الحسین(ع) برای این قیام کرد که امت جدش از واقعیات دین فاصله گرفته بودند و آشکارا دین الهی را تحریف می‌ کردند.

نهضت عاشورا به پیروانش می ‌آموزد که در برابر سیاهی و تباهی سر خم نکنند و مرگ با عزت را بر زندگی ذلیلانه مقدم دارند؛ اگر عزاداری‌ ها و گریه بر سیدالشهدا(ع) و یارانش بسیار مطلوب است، تلاش برای برپایی و پیش بردن هدف آنان مطلوب ‌تر خواهد بود.

با توجه به فرا رسیدن ماه محرم شایسته است اهداف مقدس امام حسین(ع) را سرلوحه زندگی و تلاش‌ هایمان قرار دهیم و با توجه و التزام به درس‌ ها و عبرت ‌های این ماه و مکتب انسان‌ ساز عاشورا، در برابر مشکلات و مصائب بایستیم و اهداف دشمنان این نهضت و این ملت عاشورایی را خنثی کنیم.

امروز دشمن تمام تلاش خود را در تمام صحنه‌ ها به کار بسته است تا با ایجاد و برجسته ‌سازی انواع مشکلات، ناامیدی را در جامعه تزریق کند و نظام دینی را در پاسخ به نیازها و پرسش‌ های جامعه ناکارآمد نشان دهد.

محرم الحرام، فرصت مناسبی است تا روحانیت با آگاهی ‌بخشی و شفافیت در مسیر رفع شبهات گام ‌بردارد و مردم صبور و همیشه در صحنه نیز با بهره‌ گیری از آموزه‌ های عاشورا در برابر دشمنان این نظام و این مکتب مقدس بایستند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ماه عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) توصیه‌ هایی را جهت بهره بردن بیشتر از این ماه به مبلغان، مداحان و همچنین مردم عزیز متذکر می‌ شود.

همه مردم و صاحبان سلایق سیاسی درون نظام شیفته امام ‌حسین(ع) هستند و مجالس حسینی به برکت حضرت سید الشهدا(ع) محور وفاق و وحدت در جامعه‌ است، از این رو باید از جلسات عزاداری فقط سخن از وحدت و یکپارچگی به گوش برسد.

در این اطلاعیه تاکید شده است: وحدت کشور زمانی مطلوب است که در محور ولایت و برگرفته از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه ‌ای«مدظله العالی» و توصیه ‌های مراجع عظام تقلید«دامت برکاتهم» و دیگر دلسوزان نظام اسلامی باشد، چراکه هر گونه انحراف از مسیر ولایت و دیانت، ما را در گرداب مشکلات و بحران‌ ها گرفتارتر خواهد کرد.

 از این روست که طی ماه ‌های اخیر دشمنان و رسانه های معاند سعی دارند ناکارآمدهای مدیریتی در کشور را به رهبری معظم انقلاب اسلامی نسبت دهند و با شبهه آفرینی؛ بر ولایت، این ستون محکم خیمه انقلاب خدشه وارد کنند و البته و صد البته که مردم دیندار و ولایتمدار ایران اسلامی با اطاعت عملی و بصیرت حسینی دشمن را ناکام گذاشته و خواهند گذاشت.

 امروز در فضای ظلم و فساد بین ‌المللی، تحریم ‌هایی ظالمانه و زورگویانه علیه ملت ایران اعمال شده است. این تحریم‌ ها که مشخصا مردم را هدف قرار داده اند، در پی آنند که بر پشتوانه مردمی نظام اسلامی آسیب وارد کنند. لذا عالمان دین و مبلغان بزرگوار باید ضمن تبیین این اقدام های ضد انسانی، مردم را به وحدت و استقامت ترغیب کنند و روح نهضت حسینی را با شعار «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» در نظر داشته باشند.

روحانیت که از ابتدا از بطن مردم و همراه با مردم‌‌ بوده و هست، درد جامعه را به خوبی درک کرده و همواره در هر فرصتی که پیش آمده برای حمایت از مردم و معیشت آن ها تذکرات لازم را به مسئولان داده است.

لیکن امروز که وضعیت زندگی برای مردم کشور سخت‌ تر شده لازم است به مردم و به خصوص مسئولان متذکر ‌شویم که فرصت ‌ها و نعمت ‌های نظام اسلامی را برای زندگی و خدمت صادقانه مغتنم شمارند، به نعمت‌ هایی چون حاکمیت دین، امنیت، استقلال و آزادی، ولایت فقیه و هزاران نعمت دیگر که شاید همزمانی آن ها در طول تاریخ بی سابقه بوده است، باید توجه ویژه داشت و با تلاش ‌های شبانه روزی برای رفع مشکلات، شکرگزار آن بود.

همچنین تشریح مظلومیت و مقاومت امت اسلامی در سوریه، عراق، فلسطین، افغانستان، یمن، بحرین، لیبی، پاکستان، کشمیر، میانمار و افشای دست پلید آمریکا و دیگر مستکبران و ایادی آنان بسیار ضروری است؛ از این رو، باید با تبیین فتنه ‌ها و جنایت‌ های جبهه باطل و ظالم علیه جبهه حق و مظلوم، ستمگران و زورگویان امروز را معرفی و رسوا کرد و مردم را در شناخت و پیروی از حق و حقیقت محکم‌تر و ثابت قدم‌ تر گرداند.

در پایان این اطلاعیه آمده است: باشد که به فضل خدا و با استعانت از الطاف الهی و در سایه عنایت حضرت ولی عصر امام زمان(عج) و با اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب بتوانیم از گردنه مشکلات عبور کنیم و ان شاالله به برکت برگزاری باشکوه مجالس حسینی، خداوند رحمان، جامعه ما را از بلیات، انحرافات و کید دشمنان محفوظ بدارد.

 

نظر شما