طرح جامع پدافند غیرعامل شهر و استان قم تصویب شد

۱۳۹۷/۰۶/۱۸ - ۰۸:۲۸:۴۱
کد خبر: ۷۵۰۹۰۹
طرح جامع پدافند غیرعامل شهر و استان قم تصویب شد
در جلسه مشترک پدافند غیرعامل و پدافند زیستی در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، طرح جامع پدافند غیرعامل شهر و استان قم به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رئیس سازمان پدافند غیرعامل قم در این جلسه شناخت درست از تهدیدهای نوین و مشخص کردن راه های پیشگیری از آن را برای ایجاد یک امنیت پایدار ضروری دانست و افزود: از آنجا که برنامه ریزی برای انجام کار علمی بدون مطالعه، به موازی کاری دستگاه های مختلف منجر می شود، کار مطالعاتی یک طرح جامع پدافند غیرعامل در دستور کار قرار گرفته است.

مهذی متقیان افزود: این طرح مطالعاتی از یک ماه پیش آغاز شده و فرایند آن به مدت یک سال انجام خواهد پذیرفت.

همچنین در جلسه امروز مقرر شد، دستگاه های اجرایی اطلاعات لازم را در اختیار مشاور مربوطه قرار دهند، تا یک امنیت پایدار را در حوزه پدافند غیر عامل استان داشته باشیم.

متقیان گفت: پس از انجام این مطالعات، خروجی آن سندی خواهد بود، که وظایف دستگاه های اجرایی در حوزه پدافند غیرعامل را تبیین می کند تا دستگاه های زیرساختی و خدمات رسان فارغ از طرح های جاری و ساری خود چه اقدام هایی را با اولویت و رویکرد تهدید محور انجام دهند.

وی اعتبار هزینه شده برای مطالعات طرح جامعه پدافند غیرعامل استان را بالغ بر یک میلیارد و 900میلیون ریال ذکر کرد و افزود: طبق بند ز تبصره 12 بودجه سال 96 همه دستگاه های اجرایی که دارای زیرساخت های حیاتی و حساس و مهم هستند مکلفند یک درصد از اعتبارهای تملک و دارایی های سرمایه ای تخصیص یافته خود را برای طرح های پدافند غیرعامل و مصون سازی زیرساخت های همان دستگاه با هماهنگی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری هزینه کنند، از این رو دستگاه های اجرایی استان 20میلیارد ریال برای اجرای طرح هایی مختلف از جمله پایش تصویری هزینه کردند.

بر اساس دیگر مصوبه های این جلسه کلیه دستگاه های اجرایی استان ملزم شدند، تا پایان سال جاری حداقل دو دوره آموزشی را برای کارکنان و مخاطبان خود برگزار کنند.

همچنین در این جلسه شناسایی دقیق نقاط ضعف و قوت استان در حوزه پدافند غیرعامل مورد تاکید قرار گرفت و مصوب شد همه دستگاه های اجرایی تا پایان سال 97 حداقل دو رزمایش تخصصی را در رابطه با پدافند غیرعامل انجام دهند.

برگزاری دوره های آموزشی برای کلیه معلمان آمادگی دفاعی، و ایجاد آمادگی در حوزه پدافند غیرعامل مردم محور با استفاده از توان و ظرفیت نهادهای لشکری و کشوری نیز از دیگر مصوبه های این جلسه مشترک بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم در این جلسه با اشاره به برخورد درختان اکالیپتوس با پست برق گفت: این اتفاق باعث آتش سوزی و قطع برق و ایجاد مشکل برای شهروندان می شود.

مهدی آهنین پنجه با بیان اینکه وقتی می خواهیم برای کوتاه کردن این درختان اقدام کنیم شهرداری مانع این کار می شود، افزود: اکالیپتوس ها رشد سریعی دارند، و به همین علت وزش باد موجب تکان خوردن کابل های شبکه برق و جرقه زدن آن می شود.

مدیرعامل شرکت برق قم با بیان اینکه سال گذشته سازمان پارک های شهرداری به عنوان متولی امر همکاری بهتری را در این خصوص داشت، گفت: اینکه از قطع برق مردم جلوگیری کنیم، ساده ترین کار در حوزه پدافند غیر عامل محسوب می شود، از این رو شهرداری باید همکاری و تعامل خوبی را انجام دهد.

سید مهدی صادقی استاندار قم پیگیری های لازم را برای حل این معضل را کاری کاملا منطقی و ضروری خواند و گفت: شرکت توزیع برق و سازمان پارک های شهرداری کار سامان دهی فضای سبز مزاحم برای شبکه برق را با همکاری یکدیگر دنبال نمایند، و اگر مشکلی وجود داشت نیز آن را از طریق دبیرخانه شورای پدافند غیرعامل پیگیری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز